הושלמה רשימת קדימה לכנסת: חסון, פלסנר וביילסקי בפנים

(עדכון) - במקום השני ברשימת קדימה, לאחר יו"ר המפלגה שאול מופז, הוצב ח"כ ישראל חסון. במקום השלישי יוחנן פלסנר, ואחריו ח"כ זאב ביילסקי ■ ח"כ רוני בר און פרש מהפוליטיקה

הוועדה המסדרת של קדימה השלימה את מלאכת הרכבת הרשימה לכנסת. במקום השני, לאחר יו"ר המפלגה שאול מופז, הוצב ח"כ ישראל חסון. במקום השלישי יוחנן פלסנר, ואחריו ח"כ זאב ביילסקי.

ח"כ רונית תירוש מוקמה במקום החמישי ולאחריה ח"כ שי חרמש במקום השישי. בהמשך הרשימה ח"כ יובל צלנר, דורון אביטל, מרינה סולודקין, וגם מצטרפת חדשה לשורות המפלגה - אתי לבני, חברת כנסת מטעם שינוי לשעבר ונחשבת לאחת ממקורבותיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

במקום ה-11 שובץ ח"כ אכרם חסון. בוועדה המסדרת של קדימה חברים מופז, אהוד אולמרט וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי.

מופז, שיעמוד בראש הרשימה מסר הערב: "אנו מתייצבים לבחירות עם רשימה מנוסה, אחראית ומגוונת איתה אנו באים לבקש את אמון הציבור. היום מתפזר הערפלי וברור מי היא 'קדימה', מי הם חבריה ומה היא מייצגת. אני מאמין ב'קדימה', מאמין בדרכה ומאמין שנצליח".

מוקדם יותר הבוקר הודיע יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת רוני בר און, על החלטתו שלא להתמודד על מקום בכנסת הבאה.

בר און מכהן בכנסת מאז 2003. הוא כיהן בתפקיד שר האוצר, שר הפנים, שר התשתיות הלאומיות ושר המדע. בר און נפגש עם יו"ר קדימה שאול מופז ואמר לו כי ימשיך לתמוך בקדימה ויטול חלק פעיל במערכת הבחירות הקרובה ככל שיתבקש.

הבוקר הודיעה יו"ר סיעת קדימה חברת הכנסת דליה איציק הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-19 ותיקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. לדברי גורמים בקדימה, לקראת פרסום רשימת קדימה לכנסת הערב, החליט יו"ר קדימה, שאול מופז, שלא לשבץ את איציק במקום גבוה ברשימה ולכן החליטה להודיעה על פרישה.

גם השר לשעבר יעקב אדרי הודיע הבוקר ליו"ר המפלגה על החלטתו לפרוש מהפוליטיקה. לטענתו לא מדובר במצב המפלגה בסקרים.