ההסבר לצניחה? UBS נייטרלי על מלאנוקס, ב-70 ד' למניה

מחיר המטרה של UBS נמוך משמעותית מרוב הערכות השווי שמקבלת החברה

סקירה מקיפה שהוציא בנק ההשקעות UBS בנוגע למלאנוקס , ממקדת את הזרקור על תחושות השוק לגבי התחרות האפשרית עם אינטל. ב-UBS ממליצים על המניה ב"נייטרלי" ובמחיר יעד של 70 דולר, המגלם בקירוב את שווי השוק של החברה כעת, 2.86 מיליארד דולר, לאחר נחיתה של 45% מהשיא שבו נסחרה בספטמבר.

מחיר המטרה של UBS נמוך משמעותית מרוב הערכות השווי שמקבלת החברה, והסיבה, מסבירים בבנק, היא התחרות המסתמנת מול אינטל. מלאנוקס, שמספקת פתרונות לקישור מהיר ברשתות הארגוניות, תימצא בתחרות מלאה מול אינטל כבר בחציון השני של 2014, עם תמיכה במהירות של 100Gb לשנייה, מה שיחייב אותה להאיץ את המהירות בה היא מתקדמת לדור הבא.

ב-UBS מציינים שני תסריטים אפשריים: במידה שאינטל תצליח בתוכנית מהצד הטכנולוגי, צפוי מחיר המניה של מלאנוקס לרדת בעוד 35% נוספים; לעומת זאת, אם אינטל תיכשל, עשויה מלאנוקס לקפוץ ב-80% לעומת המחיר כעת.

כשהם מנסים לנתח פרקטית מה יקרה במלאנוקס במקרה שאינטל תצליח, מגיעים כלכלני UBS למסקנה כי היא עשויה להירכש, כאשר בין השמות הפוטנציאליים שמעלים האנליסטים יש גם שניים יצירתיים במיוחד: AMD ו-Nvidia.

רוב הגופים המסקרים את מניית מלאנוקס הצמידו לה ברבעונים האחרונים המלצת "משקל יתר", מתוך הערכה כי החברה נמצאת במחזור של צמיחה מהירה.

UBS מצטרף בסקירתו למספר בנקים אחרים, ביניהם קרדיט סוויס ו-JP מורגן, שמנתחים את הקפיצה בביצועי מלאנוקס ברבעונים האחרונים באופן פחות אופטימי מהיתר.