"סופהשבוע": הבית החדש של בן כספית ונתן זהבי

ביום שישי ייצא העיתון החדש מבית "ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור ■ בין הכותבים: פליטי "מעריב" בן כספית, ליאורה גולדנברג-שטרן, יהודה שרוני ונתן זהבי

למרות הטלטלות בתעשיית הפרינט הישראלית, אל סופי השבוע נכנס מתחרה חדש. החל מיום שישי הקרוב יופץ העיתון "סופהשבוע" מבית ה"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור. העיתון יהיה בנוי משני חלקים - חלקו האחד מגזין, וחלקו השני יהיה אקטואלי-חדשותי.

עלותו של העיתון תעמוד בשלב ראשון על 10 שקלים, והוא יימכר בחנויות בסופי שבוע בלבד, ובהמשך יופץ למנויים. היקף העמודים בעיתון החדש אמור לנוע בין 130-150 עמודים, והוא יופץ בשבועות הראשונים בעשרות אלפי עותקים.

המטרה המוצהרת של העיתון היא לפנות לקהל קוראי "מעריב", שלא ימצא את מקומו בעיתון בעקבות השינויים שהתחוללו בו, על-ידי מתן אכסניה לכותבים שנפלטו ממנו וזקוקים לבמה. לא בכדי, שמו של העיתון מכוון ישירות למוסף "סופשבוע" המוכר של "מעריב".

ל"גלובס" נודע כי הרעיון נולד לאחר שעזור עצמו הגיש הצעה לרכישת "מעריב". לאחר שהנאמן החליט לבחור בהצעתו של שלמה בן-צבי, הפצירו בעזור עיתונאים בכירים, ובראשם בן כספית, להקים עיתון שיקלוט את כל מי שלא ימשיך הלאה תחת בן-צבי. אחד מטוריו האחרונים של כספית בתוך "מעריב" הביע תמיכה ישירה במכירת העיתון לעזור.

קמפיין ראשון עולה לאוויר

את החלק המגזיני יערוך דורון כהן, לשעבר עורך "סופשבוע" של "מעריב". את החלק החדשותי יערוך גולן בר-יוסף, עורך החינמון "פוסט", והוא צפוי לכלול תכנים מספקי תוכן אחרים בקבוצה של אלי עזור, ובהם קבוצת תחנות הרדיו "ללא הפסקה" וחברת ערוצי הספורט צ'רלטון. את תוכני הכלכלה ינהלו ראשי המגזין הכלכלי "פורבס" - גם הוא של עזור - רפי רוזנפלד וניר ברזילי.

רשימת הכותבים המלאה, אם כן, מורכבת בעקרה מיוצאי "מעריב", שלא שבו לעיתון. בין הכותבים, לצד הפרשן הפוליטי הבכיר בן כספית, הרכילאית ליאורה גולדנברג-שטרן והפרשן הכלכלי יהודה שרוני, מבקר הקולנוע מאיר שניצר והעיתונאי ואיש הרדיו נתן זהבי.

כותבים אחרים במגזין יהיו דרור רפאל (מהצמד שי ודרור); דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו; הרופא פרופ' רפי קרסו; ומנהל אגף יולדות באיכילוב, פרופ' יוסי לסינג. גם שי להב, לשעבר עורך תרבות "מעריב", יכתוב טור בעיתון.

כבר היום (א') עלה קמפיין פרסומי בשילוט חוצות ובתחנות הרדיו. בתוך כך החליטו בקול ישראל לפסול את הקמפיין, וזאת משום שהוא מזכיר את שם המתחרה, "מעריב", ללא אישור.

כמו כן נשכרו שני משרד יחסי ציבור, רותם תקשורת וקוגן-רוזנברג תקשורת.

ההערכה היא כי העיתון לא יניב רווח בעבור עזור, לפחות לא בתחילה. עם זאת, הוא בנוי על-פי מודל כלכלי מחושב. במסגרת זו כל הכותבים יועסקו על-פי חוזה פרילנס ולא יהיו עובדי העיתון, ומשכורותיהם צפויות להיות נמוכות משמעותית מאלה שקיבלו ב"מעריב".

כמו כן, כל עובדי המערך התומך - החל מהמסחר, דרך ההפקה והגרפיקה ועד להדפסה וההפצה, נשענים כולם על מערך קיים של "ג'רוזלם פוסט" ו"פוסט" וכרוכים בעלויות נוספות מעטות בלבד.

מחזקים את סוף השבוע

מגמת חיזוק ימי סוף השבוע מורגשת בכל העיתונים היומיים בישראל. ב"מעריב", "ידיעות אחרונות", "ישראל היום" ו"הארץ", מוכרים כבר תקופה ארוכה מנויים לחבילות סוף השבוע בלבד. זאת, מתוך הבנה ברורה כי יהיה זה המעוז האחרון לפני כיבוי מכונות הדפוס. בימי שישי מחירי הפרסום גבוהים יותר, ומוספי השבת נחשבים לאלטרנטיבה אמיתית לתוכן המתעדכן תכופות באינטרנט.

עם זאת, בסביבתו של העיתון החדש מדגישים כי אין מדובר במהלך אסטרטגי של עזור, וכי ייעודה האמיתי של הקמת העיתון הוא לספק פלטפורמה לכותבים בעלי פרופיל גבוה. עם זאת, הגזרה הצרה של העיתון עשויה בהחלט להוות בהמשך במה להפצת מוספים שיורכבו מספקי תוכן חיצוניים או אחרים בתוך הקבוצה.