כלכלן: 3 סימנים "דוביים" בתוך ים של פסימיות כלכלית

קולן רושה (Roche) , עורך המגזין הכלכלי הפופולרי "פרגמטיק קפיטליזם" מספק 3 סימנים "דוביים" מהכלכלה הריאלית המעידים על האטה

בעוד העולם עוצר את נשימתו וממתין שקובעי המדיניות בארה"ב ימצאו פתרון לצוק הפסיקלי המאיים להכניס את כלכלת המדינה למיתון, וכן להתפתחויות הנוגעות למשבר החוב האירופי, קולן רושה (Roche) , עורך המגזין הכלכלי הפופולרי "פרגמטיק קפיטליזם" מספק 3 סימנים "דוביים" מהכלכלה הריאלית המעידים על האטה.

"יש הרבה פסימיות כעת ויש כאלו שיצדיקו את הפסימיות בכל הנוגע לכלכלה הגלובלית", טוען רושה. "המדדים הכלכליים הבאים נחשבים לברומטרים חשובים לבחינת צמיחת הכלכלה וניתן ללמוד מהם הרבה", הוא מוסיף.

1. תנועת הרכבות - לפי רושה, הנתונים מהשבוע החולף מראים כי תנועת הרכבות בארה"ב נמצאת בקיפאון, ולמעשה חלה צמיחה שלילית. לפי הנתונים, הממוצע נע ב-12 השבועות האחרונים בגרף העוקב אחר תנועת הרכבות ירד לרמה של 1.65% - רמות השייכות לתקופות של מיתון כלכלי, כך שהם בהחלט דגל אדום לכל הכלכלנים.

2. הזמנות היצרנים - ההזמנות של היצרנים החדשים ירדו בחדות בשבוע החולף. רושה טוען כי זהו אומנם לא סימן מיידי המעיד על מיתון, כפי שמעידים הנתונים של תנועת הרכבות, אך זהו בהחלט נתון המעיד על חולשת הכלכלה ומדאיג את האנליסטים.

3. תעלת סוואץ - לטענת רושה, תעלת סוואץ נחשבת לאחד מנתיבי הסחר הימי הגדולים בעולם, ולכן משמשת גם כאחד המדדים לבחינת הצמיחה בכלכלה הגלובלית. לפי הנתונים מהתקופה האחרונה חלה ירידה חדה במעבר הכללי של הסחורות בתעלה, עניין שמעיד על האטה בפעילות הייצוא והסחר של המדינות.