למים או לשמיים?

הגשר שלנו, 1,240-1,210 נק' במדד המעו"ף. מתחת ל-1,210 – נפילה למים. מעל 1,240 - טיפוס לשמיים

השבוע שחלף לא הותיר חותם משמעותי על מדד תל אביב 25. נבלם את "בלימת הכבוד" שלו מתחת ל-1,240 כפי שצויין כאן בשבוע שעבר. בשבוע הנוכחי צפוי יותר אקשן מהסיבה הפשוטה שהעולם אולי גשר צר מאוד אבל על הגרפים, גשרים צרים לא מחזיקים זמן רב. מהלך אחרי תנועה אופקית אמור להיות משמעותי. נחבר את זה לעובדה שהגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עליה כך שצריך לאמר, צפוי מהלך משמעותי למעלה. את נקודת התמיכה-מבחן הקריטית ניתן להגדיר ב-1,210. מהלך מתחת ל-1,210 יסתור את התרחיש השורי המוצג כאן. אז הנה הגשר שלנו, 1,240-1,210. מתחת ל-1,210 - נפילה למים. מעל 1,240, טיפוס לשמיים.

בוול סטריט שוב הופתעו מזה שהאנליסטים מופתעים. הפעם הם הופתעו מתוספת המשרות. וגם כמובן שממשיכים להציק עם הצוק הפיסקאלי וכו'. נראה שהמשקיעים במניות כבר נהיו אדישים או לפחות אדישים יותר לרעשי סרק. הם קונים חברות ובהתאם לתזוזת המניות, נעים המדדים. כך ניתן להבחין בחולשת סקטור הטכנולוגיה שמניותיו פחות אהודות בימים אלו.

בשבוע שעבר הגדרנו את רמת ה-1,422 כרמת ההתנגדות-מבחן ל-S&P500. נשנה את זה קצת ל-1,425. מהלך מעל הרמה הזו יבשר על המשך עליות שערים, פחות או יותר אל תוך אפקט ינואר המסורתי. מהלך מתחת ל-1,400 יחשב סימן מדאיג ומהלך מתחת ל-1,385 ישבור את תבנית מגמת העליה ויהפוך את הגדרת המגמה לירידה. התחום 1,385-1,425 (בערך) תחם את ה-S&P500 כשלושה שבועות וגם במקרה שלו, פריצה מתבקשת.

התפוח נופל

AAPL , שהייתה חביבת המשקיעים 4 שנים, צפויה להמשיך לרדת. כשהמניה הגיעה לממוצע הנע ל-200 יום היא הסתובבה כלפי מטה. זו תופעה מוכרת שכן משקיעים מוסדיים ומנהלי קרנות גידור שנתפסו עם פוזיציה גדולה ניצלו את העליה אל הממוצע הנע למכירת המניה. התמיכה שנוצרה ל-AAPL היא ב-525 אבל יש סיכוי שנראה ירידה מתחתיה ואז ירידה משמעותית. ירידה זו מכבידה כמובן על מדד הנאסד"ק אבל מפנה כסף ותשומת לב למניות אחרות. נוקיה למשל. בכלל, אם דברנו על מניות קלילות לשנה הבאה, סוף השנה הוא תקופה טובה לאסוף אותן.

מוזמנים לשלוח רעיונות ל-ziv@beplusdo.co.il.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.