נדחתה זמנית בקשת אבי בניהו לחשיפת מזמין מודעת "הפוטש בקריה"

‏בית המשפט קיבל את טענת משרד הפרסום מקאן-אריקסון, לפיה לא ניתן לחשוף את מזמין המודעה טרם דיון לגופו של עניין

‎‎בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (ג') באופן זמני את בקשתו של אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר, לחשוף את מזמין מודעת "הפוטש בקריה".

מדובר במודעה שפורסמה בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" בינואר 2011, שבה נאמר כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, בועז הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של יואב גלנט לרמטכ"ל".

‏בית המשפט קיבל את טענת משרד הפרסום מקאן-אריקסון, לפיה לא ניתן לחשוף את מזמין המודעה טרם דיון לגופו של עניין.

בית המשפט קבע כי החלטתו בעניין חשיפת שם מזמין המודעה נגד אבי בניהו תינתן במסגרת פסק הדין. בית המשפט דחה את טענת מקאן-אריקסון כי לא קיימת מסגרת משפטית שמאפשרת לבניהו לתבוע את חשיפת שם המזמין, אך סבר כי ראוי שהשאלה אם לחשוף את השם במקרה זה תוכרע בסוף ההליך ולא בתחילתו.

בית המשפט סבר כי אין להיעתר לבקשה בשלב מקדמי זה של התביעה, וזאת תוך שהדגיש כי אין בהכרעה זו "כדי להביע דעה או עמדה במישרין א בעקיפין בשאלה שבמחלוקת, האם חובה על מקאן, בנסיבות העניין, לחשוף את מזמין המודעה", וקבע כי עניין זה יוכרע בפסק הדין.

בית המשפט הוסיף וקבע כי בהתנגדותה של מקאן לחשוף את פרטי המזמין, היא רוצה לקחת על עצמה את הסיכון שהיא לא תצליח להוכיח טענות הגנה כגון הגנת תום-הלב של המזמין.

מקאן-אריקסון יוצגה בידי עורכי הדין רון ברקמן ודן להט ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות'. אבי בניהו יוצג בידי עורכי הדין איל רוזובסקי וערן שמעוני ממשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי ושות'.