הסכמות חדשות בין מחזיקי האג"ח להנהלת אי.די.בי

הצדדים הסכימו כי אם הם יגיעו להסכמה על חיזוק בסיסה הפיננסי של החברה עד סוף אפריל 2013 אז IDB תתחייב להזרים עוד 60 מיליון שקל בנוסף ל-120 מההצעה המקורית

התקדמות משמעותית חלה הערב (ג') בין אי.די.בי לבין מחזיקי האג"ח. אי.די.בי ונציגות מחזיקי האג"ח שמורכבת מפסגות, אקסלנס, הראל וקופות הגמל גילעד ינהלו מגעים לגיבוש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה עד סוף חודש אפריל. אם וכאשר יגובש הסכם בין הצדדים עד לתאריך זה, יתחייבו אי.די.בי וגנדן כי בחברה יושקע סכום נוסף של 60 מיליון שקל עד לסוף מאי 2012. בנוסף, הנאמנים והנציגות יימנעו מלנקוט כל פעולה משפטית נגד החברה עד לתאריך 30.4.2012.

אי.די.בי ניהלה ביממה האחרונה מגעים קדחתניים עם מחזיקי האג"ח שלה, בהיקף של כ-1.73 מיליארד שקל, וזאת במטרה להגיע למתווה מוסכם על-ידי שני הצדדים, אשר ימנע הגעה לבית המשפט. זאת, על רקע המחלוקת בין הצדדים באשר לאופן שבו ישולם תשלום הריבית הקרוב למחזיקי אג"ח ד', בהיקף של כ-65 מיליון שקל, שאמור להיות משולם להם החודש.

לפי ההצעה הראשונית, אי.די.בי אחזקות הציעה למחזיקי האג"ח לדחות את התשלום לסוף חודש מארס, כאשר בפרק זמן זה, אם יממש אדוארדו אלשטיין את האופציה שניתנה לו להשקעה של 75 מיליון דולר בגנדן (החברה שבאמצעותה שולט דנקנר באי.די.בי אחזקות), היא תזרים מתוך ההשקעה סך של 120 מיליון שקל לאי.די.בי אחזקות.