ביהמ"ש העליון מינה את עצמו לרגולטור של רשות השידור

בעקבות עתירת ארגוני היוצרים, ביהמ"ש העליון קבע כי הרשות תעביר לו דיווח מפורט באילו הפקות מקור השקיעה ב-2012 ובמחצית הראשונה של 2013

בית המשפט העליון קבע אתמול (ד') כי הוא יפקח אחר עמידת רשות השידור בהוראות החוק, בכל הנוגע להשקעה בהפקות מקור.

בתום דיון בעתירת היוצרים נגד רשות השידור, בגין אי-השקעה בשוק ההפקה והיצירה המקומי כמתחייב ממנה, קבע הרכב השופטים בראשותו של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, כי הרשות תעביר דיווח מפורט באילו הפקות מקור השקיעה ב-2012 ובמחצית הראשונה של 2013. בהמשך היא תידרש להעביר דיווח נוסף ב-2014. במידה כזו או אחרת, מינה עצמו בית המשפט לרגולטור של גוף השידור הציבורי.

בא-כוחם של היוצרים, עו"ד ינון סרטל ממשרד רזניק סרטל סהראי, אמר כי "יש בכך אמירה. כל הגורמים המפקחים על רשות השידור צריכים להסיק את המסקנות ולהבין שהם כשלו".

הדיון אתמול היה בהמשך לעתירה של ארגוני היוצרים שהוגשה בסוף 2011, על כך שרשות השידור לא משקיעה את מה שנדרש ממנה בסוגה עילית ובהפקות מקור.

אתמול קבע גרוניס כי חזקת התקינות המינהלית לא עומדת עוד לרשות השידור. כלומר, נוכח ניסיון העבר מול רשות השידור, מתברר כי בנושא העמידה בהוראת החוק בעניין ההפקות, הדברים לא מתבצעים באופן תקין ברשות השידור. יש לציין כי העתירה נשארת תלויה ועומדת.

מרשות השידור נמסר כי "בית המשפט לא קיבל את טענות העותרים לעניין אופן מדידת ההוצאה על רכש הפקות מקור ואימץ הדרך שבה פועלת רשות השידור. רשות השידור פועלת נמרצות ליישום מלא של הוראות החוק שחוקק באמצע שנת 2012, ובתוך כך הצליחה בתוך חודשים ספורים להתקשר עם מפיקים לרכש הפקות מקור בסכום של כ-70 מיליון שקל. עם השלמת ההתקשרויות עד לסוף שנת 2012, הרשות תוציא על רכש הפקות מקור מז'אנר הסוגה העלית סכום העולה בכ-5 מיליון שקל על המינימום שנקבע בחוק.

"רשות השידור נחושה להמשיך ולקיים את הוראות החוק כלשונן, תוך שמירה על עקרון השקיפות, ולפיכך נענתה בחיוב להצעת בית המשפט כי הרשות תדווח לבית המשפט במהלך 2013 על עמידתה בחוק".

מלשכת השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נמסרה תגובה.