מרקל: בשנה הבאה - צמיחה איטית ושיעורי אבטלה גבוהים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא נותנת סיבה לאופטימיות בסיום פגישת הפסגה בבריסל ■ מרקל מבקשת לצנן את הציפיות: "דובר הרבה על צעד אחד - בין אם 'תספורת' לחוב, אירו-בונדס, או משהו אחר שיפתור הכל - זה לא יקרה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא נותנת סיבה לאופטימיות היום (ו') בסיום הפגישה בת היומיים של מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל. מרקל דחתה את הרעיון כי הגרוע ביותר כבר נמצא מאחורי גוש האירו, ואמרה כי מצפות לו עוד שנים של קשיים כלכליים.

מרקל דיברה עם עיתונאים בסיום פגישת הפסגה וציינה לחיוב את ההתקדמות עם יוון ושחרור הנתחים מחבילת הסיוע למדינה, אולם הייתה פסימית ביותר וזהירה לגבי תחזית ורודה יותר ליבשת בזמן הקרוב.

"סיבה אחת בגינה אני זהירה עם התחזיות שלי היא תהליך ההתאמה, השינויים שאנו עוברים הם קשים מאוד ומכאיבים", אמרה הקנצלרית. היא אמרה כי גוש האירו לא יהנה בשנים הקרובות מפירות שוק העבודה והרפורמות השונות שנכנסות בהדרגה למדינות רבות באירופה. "בשנה הבאה, כפי שאמר גם נשיא ה-ECB, יהיו לנו שיעורי צמיחה נמוכים ביותר. נחזה בצמיחה שלילית בכמה מדינות, ואנו יכולים לצפות ששיעורי האבטלה הגבוהים מאוד ימשכו".

נשיא ה-ECB, מריו דרגי, פרסם בשבוע שעבר את תחזית הבנק לשנים הקרובות. "החולשה הכלכלית תחמיר בשנה הבאה", אמר דרגי אשר צופה שיעור צמיחה שלילי שבין 0.4% ל-0.6% ב-2012 כאשר ב-2013 שיעור הצמיחה החזוי יעמוד ימשיך להיות שלילי בשיעורים של בין 0.4% ל-0.9%. ב-2014 דרגי צופה שיעור צמיחה חיובי שינוע בין 0.2% ל- 2.2%.

"מצד אחד השגנו הרבה, אבל אנו גם עומדים בפני תקופה קשה שלא תפתר על ידי צעד גדול אחד. דובר הרבה על צעד אחד - בין אם 'תספורת' לחוב, אירו-בונדס, או משהו אחר שיפתור הכל - זה לא יקרה", היא הבהירה.