בעקבות תסיסה בביה"ח: האחיות אמרו 'לא' להצעת האוצר

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות: "האוצר ממשיך להתייחס לאחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטל כל יום האחריות לחיי אדם"

יום לאחר ההתנגדות שהשמיעו האחיות להצעת משרד האוצר שנחשפה ב"גלובס", פוצץ באופן רשמי המו"מ בין הצדדים. "האוצר ממשיך להתייחס לאחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטל כל יום האחריות לחיי אדם", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות.

כפי שפורסם אמש, האוצר הציע לאחיות תוספת שכר של 12% בפריסה לחמש שנים, ובתמורה אלה תידרשנה לעבוד שתי משמרות נוספות בכל חודש. עוד דרשו באוצר כי 3% מעלות התוספת תחולק באופן דיפרנציאלי כך שתיטיב עם אחיות שמבצעות יותר משמרות ערב ולילה, וכי האחיות תקבלנה בנוסף רק מחצית מתוספת השכר שתינתן לכלל עובדי המגזר הציבורי. כחלק מלקחי ההסכם עם הרופאים והתסיסה שבאה בעקבותיו, האחיות מסרבות לחלוקה דיפרנציאלית כל זמן שלא מדובר בתוספות דרמטיות, ודורשות שהתוספת תיפרס על פני 3-4 שנים לכל היותר.

מוקדם יותר היום התברר כי אחיות בבית החולים בילינסון החלו לחתום על עצומה נגד הסכם ברוח הפתרון שהאוצר הציע, זאת לאחר דיווחים שטענו כי הסתדרות האחיות עומדת לקראת פשרה בעניין. לא מן הנמנע כי המו"מ פוצץ לאור התסיסה שנוצרה בשטח, ולאור הזיכרון הקצר מהתסיסה שהתעוררה באון אישי כנגד יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, כשזה חתם לפני כשנה וחצי על הסכם ארוך טווח שכלל בין היתר תוספות דיפרנציאליות והסכמה ראשונה לפיה גם הרופאים יחתימו שעון נוכחות.

"המחסור החריף באחיות מחייב הסכם שייתן מענה מיידי למשבר ויהפוך את האחיות למקצוע בעדיפות לאומית בטווח הקרוב", אמרה כהן. "כל עוד האוצר לא ישנה את גישתו, המאבק יימשך", הבהירה.

ממשרד האוצר נמסר כי כבר בתחילת הפגישה שהתקיימה היום הבהירה כהן כי אין בכוונתה לקיים ישיבה בעניין, זאת לצורך קיום אסיפות הסברה בבתי החולים. "אנחנו קוראים להסתדרות האחיות לחזור לשולחן הדיונים כיוון שאנחנו נמצאים במרחק של פסע מחתימה על הסכם", אמרו במשרד.