האו"ם: "הסלמה באלימות בסוריה, אסד מפציץ בתי חולים"

צוות חקירה של האו"ם, שבוחן את הפגיעה בזכויות אדם במדינה, פרסם דוח לפיו הפך העימות בין כוחות אסד למורדים "אלים ועדתי יותר"

צוות חוקרים של האו"ם, שבוחן את נושא הפגיעה המתמשכת בזכויות אדם בסוריה, קובע בדוח שפרסם כי העימות במדינה הפך "אלים יותר ועדתי יותר". אנשי האו"ם מציינים כי כוחותיו של אסד הגבירו את ההפצצות מהאוויר, בין היתר גם על בתי חולים.

בדוח של צוות החוקרים, בראשו עומד הברזילאי פאולו פיניירו, נכתב כי "בעוד שהקרבות בין כוחות אסד לקבוצות החמושות המתנגדות למשטר מתקרבות לסוף השנה השנייה, הופך העימות לעדתי יותר באופיו".

סוכנות רויטרס מדווחת כי החוקרים ציינו בדוח שכוחותיו של הנשיא אסד הגבירו לאחרונה את התקיפות האוויריות הכוללות גם הפגזות של שכונות מגורים ושל בתי חולים. "על פי העדויות מסוריה, מדובר במתקפות חסרות פרופורציה".

עוד אמרו בצוות החקירה של האו"ם כי הפעולות של שני הצדדים הלוחמים עוברות על החוק הבינלאומי. "מיעוטים אתניים ודתיים, הנמצאים תחת מתקפה וחשים מאוימים בוחרים צד לתמוך בו וכך מעמיקים את החלוקה העדתית בסוריה".

במקביל, אומרת סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים כי לפחות 100 אלף פלסטינים נמלטו ממחנה הפליטים ירמוכ ליד דמשק, בעקבות התקיפות של צבא אסד. להערכת הסוכנות, כשני שליש מתוך 150 אלף תושבי מחנה הפליטים הפלסטיני עזבו את בתיהם.