פסק דין תקדימי בארה"ב: מותר לפטר עובדת מושכת מדי

סייעת לרופא שיניים במדינת אייווה, שפוטרה בשל מראה אטרקטיבי מדי, הובילה לפסיקה תקדימית ומפתיעה של בית המשפט העליון בארה"ב: מעסיקים רשאים לפטר עובדים בשל משיכה מינית אם הם רואים זאת לנכון

בית המשפט העליון במדינת אייווה שבארה"ב הכריע בפסק דין תקדימי, לפיו מעסיקים רשאים לפטר עובדים אותם הם מגדירים כ"אטרקטיביים" מדי. בהחלטה פה-אחד קבע בית המשפט כי רופא שיניים לא עבר על אף חוק כאשר פיטר סייעת שעבדה איתו, בטענה כי אשתו ראתה בה איום לחיי הנישואים שלהם.

הסייעת, מליסה נלסון, אשר עבדה במרפאתו של רופא השיניים ג'יימס נייט במשך יותר מעשור, תבעה את הרופא בטענה כי אם הייתה גבר, הוא לא היה מפטר אותה. בעדותו סיפר רופא השיניים כי במספר תקריות הוא העיר לסייעת שבגדיה צמודים מדי ומסיחים את דעתו.

בסוף שנת 2009 מצאה אשתו של נייט חילופי מסרונים עם הסייעת בנייד של בעלה, וביקשה ממנו לפטר אותה, בטענה כי היא מהווה איום על נישואיהם. כמה חודשים לאחר מכן פוטרה הסייעת, מכיוון שלטענתו של נייט היא היוותה סיכון גדול לנישואיו.

נלסון תבעה את הרופא בטענה כי עבדה בצורה מקצועית, וכי לא עשתה דבר בניגוד לחוק שהביא עליה את הפיטורים. נייט בתגובה הצהיר כי לא פיטר את נלסון בגלל מגדרה, אלא בגלל הדרך בה התפתחה מערכת היחסים שלהם והסיכון שהוא מהווה לחיי הנישואים שלו.

7 השופטים אשר הכריעו בתיק זה, כולם גברים, אמרו כי השאלה המרכזית בתיק היא "האם יכול מעסיק לפטר עובד אשר לא פלרטט עם מעסיקו, רק בשל משיכה מינית?".

בית המשפט העליון הכריע לבסוף כי מעסיקים רשאים לפטר עובדים בשל משיכה מינית, אם הם רואים זאת לנכון.