שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב: אסד לא הולך לשום מקום

שר החוץ הרוסי הכחיש את הדיווחים לפיהם ארצות הברית ורוסיה סיכמו על מתן מקלט מדיני לאסד בתמורה לפרישה מתפקידו ■ "לאסד אין שום כוונה להתפטר", אמר לברוב

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס היום לדיווחים לפיהם נשיא בשאר אסד עומד לעזוב בקרוב את המדינה. בשיחה עם עיתונאים במטוס בדרכו חזרה מפגישה בבריסל אמר לברוב כי רוסיה לא הציעה לאסד מקלט מדיני והוא מסרב לעת עתה לוותר על תפקידו.

"לאסד אין שום כוונות להתפטר", אמר לברוב לעיתונאים. "הוא מסרב להצעות שלנו ולא משנה ממי: רוסיה, סין או כל מדינה אחרת". שר החוץ הרוסי הכחיש גם את הדיווחים לפיהם רוסיה הציעה לאסד מקלט מדיני בתמורה לפרישה מתפקידו: "רוסיה לא מזמינה את אסד לבוא לפה, אין לנו תוכניות כאלה".

אסד בעצמו אמר במספר ראיונות שהעניק לאחרונה לכלי תקשורת זרים כי הוא לא מוכן לעזוב את תפקידו. בראיון שהעניק לאחרונה לערוץ RT הרוסי אמר אסד כי "סוריה הינה המעוז האחרון של החילוניות והיציבות באזור ואני חייב לחיות ולמות בסוריה".

מוקדם יותר הבוקר דיווחו גורמים באופוזיציה הסורית כי ארצות הברית ורוסיה סיכמו על עזיבתו של אסד לרוסיה דבר שהוכחש, כאמור, על ידי שר החוץ הרוסי. בינתיים ממשיכה רוסיה במאמצים שלה להגיע לפתרון למלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה והיא הזמינה את מועז אל-ח'טיב מראשי האופוזיציה הסורית לפגישה במוסקבה בשבוע הקרוב בנסיון לקדם פתרון מדיני לנושא.