בנט: "לא קראתי לסירוב פקודה; לא מתחרט על מה שאמרתי"

יו"ר הבית היהודי הגיב הערב לסערה שעוררו דבריו במהלך הראיון לנסים משעל ביום חמישי ובו קרא לחיילי צה"ל לסרב פקודה ■ בנט גם תקף את התנהלות הליכוד ונתניהו ואמר: "על ראש הליכוד בוער הכובע"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו וניסה להסביר את הדברים שאמר במהלך התוכנית של ניסים משעל ביום חמישי בערוץ 2 - דברים שעוררו סערה לאחר שבנט אמר כי הוא תומך בסירוב פקודה כשזה מגיע לפינוי ישובים יהודיים.

"לא קראתי לסירוב פקודה", אמר הערב בנט במסיבת עיתונאים שקיים בבית המפלגה בפתח-תקווה. "לא בראיון אצל ניסים משעל ולא בשום מקום אחר, אי-פעם. 22 שנה אני משרת בצה"ל כלוחם וכמפקד. לחמתי בכל מערכות ישראל ואני שוב אומר: לא קראתי לסירוב פקודה. כל צופה אינטלגנטי הבין זאת. אך בליכוד ובשדה הפוליטי עטו על דבריי, סילפו אותם, ויצרו דימוי כאילו אני קראתי לסרבנות ובכך בשביל להרוויח רבע מנדט, פגעו באחדות צה"ל".

בנט אמר כי למרות הסערה שהתחוללה סביב דבריו הוא לא מתחרט על מה שאמר במהלך התוכנית ביום חמישי. יו"ר הבית היהודי אמר שעצם מתן פקודה לעקור בן אדם מאדמתוף ולא משנה אם מדובר ביהודי או ערבי, מציבה בפני חיילי צה"ל דילמה מוסרית לא פשוטה - אך מדגיש, בשורה התחתונה על חייל צה"ל למלא את הפקודה.

"פקודה לעקור מאדמתו כפר ערבי או יישוב יהודי, היא פגיעה אנושה בזכויות האדם הכי בסיסיות, והיא מעמידה את החיילים בפני דילמה קורעת לב בין ערכי זכויות האדם מזה ובין ערך הציות מזה", אמר בנט. "זו דילמה קשה מנשוא. אני מתפלל בכל ליבי שפקודה כזו לא תינתן עוד לעולם, אבל בשורה התחתונה אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור: חייל חייב למלא את פקודות הצבא".

לבסוף תקף בנט בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען ש"על ראש הליכוד בוער הכובע", וטען שההתעסקות שלו בשאלת גירוש מתיישבים על ידי חיילי צה"ל מוכיחה שהליכוד עלול לחבור למפלגות השמאל ו"להמיט עלינו התנתקות נוספת".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה על מסיבת העיתונאים של בנט: "שום אמירה לא תוכל להחזיר את הגלגל לאחור ולמחוק את הדברים החמורים שאמר נפתלי בנט. מדובר בזאב בעור של כבש שבמתק שפתיים מעביר מסרים קיצוניים ומסוכנים שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרס לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הליכוד ביתנו והבית היהודי ממשיכים להילחם בעוז על רמת הקיצוניות והסהרוריות של כל אחת מהרשימות".