אלוני חץ משקיעה כ-300 מיליון ד' בנדל"ן מניב בוושינגטון

הצדדים מעריכים כי תזרים הדיבידנד השנתי מהחברה החדשה יניב תשואה של כ-6% על השקעתם

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ חתמה על מסמך עקרונות לא מחייב להשקעה בחברת CARR העוסקת בנדל"ן מניב לצרכי השכרה, לרבות ניהול ואחזקה של בנייני משרדים שבבעלותה באזור מטרופולין וושינגטון DC וכן ברכישה, ייזום ופיתוח של מקרקעין לצורכי השכרה באותו איזור.

בבעלות החברה 20 בנייני משרדים בשטח השכרה כולל של כ-350 אלף מ"ר וחלקה של CARR בהם הינו כ-230 אלף מ"ר, המושכרים לטווחים שונים למאות שוכרים, כמו גם 3 פרוייקטים בשלבי פיתוח שונים להקמת בנייני משרדים.

ל-CARR צוות ניהול פנימי מלא, בעל ניסיון של שנים רבות בשוק הנדל"ן בוושינגטון D.C. שנשיאה ומנהל העסקים הראשי שלה הוא אוליבר קאר אשר מוביל את CARR בעשור האחרון.

בהתאם למסמך העקרונות, תוקם חברה חדשה ("NEWCO") אליה יועברו נכסי CARR האמורים. במקביל תשקיע אלוני חץ ב-NEWCO כ-300 מיליון דולר ובתמורה יוקצו לה זכויות ב-NEWCO בשיעור של כ-45%, שיעור זהה לאחזקותיה של SSPF (השותפה של אלוני חץ בעסקה) ב-NEWCO באותה עת. על פי מצגיה של CARR, מעריכים הצדדים כי ההון העצמי של NEWCO לתום שנת 2012 (פרופורמה) יעמוד על כ-370 מיליון דולר. אם וכאשר תושלם העסקה, יעמוד הונה העצמי של NEWCO בסמוך לאחר השקעתה של אלוני חץ על סך של כ-670 מיליון דולר ושווי סך נכסיה יעמוד על כ-730 מיליון דולר.

בהתבסס על התוכנית העסקית של CARR ובהתאם לאסטרטגיה שלה והונה העצמי (פרופורמה) לאחר השקעת החברה כאמור, צופים הצדדים לעסקה כי NEWCO תוכל להגיע בשנים הקרובות, באמצעות רכישה ופיתוח של נדל"ן נוסף, להיקף נכסים של כ-1.5 מיליארד דולר וזאת ללא צורך בגיוס הון עצמי נוסף מבעלי מניותיה, תוך התמקדות בהשקעות בסקטור המשרדים במטרופולין של וושינגטון DC.

הצדדים מעריכים כי תזרים הדיבידנד השנתי מהחברה החדשה יניב תשואה של כ-6% על השקעתם.

בכוונת הצדדים להשלים את בדיקות הנאותות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2013 מתוך כוונה לחתום על ההסכמים המחייבים (לרבות בעניין הסדרת השליטה המשותפת) עד לסוף מארס 2013 ולהשלים את סגירת העסקה עד ליוני 2013.

בכוונת אלוני חץ לממן את השקעתה הצפויה ב- NEWCO ממקורותיה העצמיים, מניצול חלקי של קווי אשראי לזמן ארוך מבנקים העומדים לרשות החברה וכן מגיוסי חוב/הון ככל שיידרשו.

החתימה על מסמך העקרונות הנ"ל אינה מחייבת את הצדדים, למעט תקופת בלעדיות (NO-SHOP) עד סוף מארס 2013.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: "אני שמח על חתימת הסכם העקרונות להשקעה בנכסי CARR בשותפות עם קרן להשקעות בנדל"ן מבית JP Morgan. מדובר במסמך ראשוני בטרם ביצענו בדיקת נאותות, אני מקווה כי נסיים את הבדיקה לשביעות רצוננו ונשלים את העסקה ע"פ לוחות הזמנים שנקבעו. מזה זמן אנו פועלים לאיתור השקעה בשוק המשרדים בארה"ב תוך התמקדות במטרפולין של וושינגטון DC. שוק המשרדים במטרופוליטן וושינגטון DC המוערך בכ-35 מיליון מ"ר הינו השני בגודלו בצפון אמריקה (אחרי ניו יורק).

"שוק זה התאפיין ביציבות יחסית ב-30 השנים האחרונות תוך שמירה על שיעורי תפוסה ודמי שכירות יציבים. לשמחתנו, לאחר מאמצים ובדיקות, איתרנו השקעה שנראה כי עומדת בכל הקריטריונים שהצבנו לעצמנו ובראשם גודל השקעה, איכות הנכסים והנהלה איכותית וותיקה בעלת ניסיון מוכח של עשרות שנים. אם וכאשר נשלים עסקה זו היא תהווה זרוע השקעה משמעותית נוספת בקבוצה, לצד אחזקתנו ב- PSP בשוויץ ואמות בישראל וזאת מבלי לשנות באופן מהותי את המינוף של הקבוצה".