חדשות 2: "שש עם" ו"פגוש את העיתונות" חוזרות למסך

כמו כן, בשבוע הבא תשוב מהדורת החדשות המרכזית לאורכה הקודם ■ תקציב חברת חדשות 2 יעמוד על 86.5 מיליון שקל - קיצוץ של כ-5 מיליון שקל

חברת חדשות ערוץ 2 מחזירה לאוויר את הרצועות "שש עם" ו"פגוש את העיתונות". כמו כן, בשבוע הבא ישובו מהדורות החדשות המרכזיות לאורכן הקודם, כשעה - כך הוחלט היום (ה') בישיבת דירקטוריון חברת החדשות.

"בישיבת דירקטוריון מיוחדת סוכם תקציב החברה לשנת 2013, והוא זה שאיפשר את החזרה ללוח שידורים רגיל", כתב מנכ"ל החברה, אבי וייס.

התקציב עליו הוחלט בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 הוא 86.5 מיליון שקל. אחרי דרישה לקיצוץ של בין 10-20 מיליון שקל, מדובר בקיצוץ של כ-5 מיליון שקל בלבד.

לדברי וייס, "בחודשים האחרונים קיימנו מגעים אינטנסיביים עם הזכייניות לגבי גודל הקיצוץ בתקציב החברה לשנה הבאה. ברור היה לנו, לאור המצב בשוק הטלוויזיה המסחרית והתקשורת בכלל, שיידרש קיצוץ, אולם עשינו כל שביכולתנו בכדי שנגיע לתקציב שיפגע באופן המינימלי בפעילות השוטפת של החברה.

"הפתרון הרגולטורי החלקי שהתקבל בשבוע שעבר בכנסת הצליח לצמצם את דרישת הקיצוץ שהובאה לפתחנו. אמנם רוב הפתרונות שהושגו אינם מצליחים לפתור את המצוקה התזרימית של בעלי המניות בערוץ 2 - במיוחד לאור צמצום ההכנסה מפרסומות בתקופה זו - אולם הסדר זה בהחלט צמצם את סכום הקיצוץ הנדרש.

"בשבוע האחרון שבנו וניסינו להגיע להסכמה באשר לגודל התקציב, ובסופו של דבר אכן אושר היום תקציב חדש לשנת 2013. התקציב משקף קיצוץ משמעותי ביחס לתקציב השנה החולפת, אולם אנו סבורים כי הוא יאפשר את הפעילות התקינה של החברה.

"אני מבקש להודות ולציין את תרומתה המכרעת של יו"ר דירקטוריון החברה, תמי רוה, בגישור הפערים ובגיבוש מסגרת התקציב. ההבנה של מצב השוק מחד, אבל גם של צרכי חברת החדשות מאידך, הובילה בסופו של דבר לגיבוש ההסכמה בדירקטוריון החברה.

"אני מודה לכם, עובדי החברה, על ההתגייסות והבנת הסיטואציה המורכבת, ומצר על כך שנאלצנו לפגוע בחלק מהתכניות. לשמחתי, זה היה לזמן מוגבל בלבד, וכאמור, כבר ביום ראשון הקרוב אנו חוזרים לשגרה.

"אנחנו מסכמים את שנת 2012 בשורת הישגים עיתונאיים ובנתוני צפייה חסרי תקדים. הפערים מול מתחרינו המשיכו לגדול גם השנה, ואני בטוח שגם בשנה הקרובה נמשיך להוביל בעבודה העיתונאית הטלוויזיונית והאינטרנטית.

"אנחנו כולנו עם הפנים ל-22 בינואר, יום הבחירות, ומשוכנע כי גם הפעם נכין לצופינו את המשדר הטוב ביותר שיוכלו לקבל".