טבח מזעזע בסוריה: 150 גופות חרוכות נמצאו בבית ספר

מרחץ הדמים שעורך בשאר אסד באזרחיו נמשך ביתר שאת גם אתמול: כוחות האופוזיציה מדווחים על מסע רצח המוני שביצע הצבא בעיירה סמוכה לחומס, שגבתה את חייהם של 220 בני אדם ■ בעקבות הלחימה, שותקה התנועה האווירית באזור חאלב

בזמן שבקהילה הבינלאומית מוסיפים להתמהמה באשר ליחס למשטר אסד, נמשך מרחץ הדמים בסוריה - וביתר שאת: רשת החדשות הבריטית "סקיי" דיווחה אמש כי במהלך השבת גבתה האלימות במדינה את חייהם של 372 בני אדם, מהם 220 שלטענת גורמי אופוזיציה נרצחו בטבח בעיירה דיר בעלבה שבאזור חומס.

לפי הדיווח, אותרו כ-150 גופות חרוכות בבית ספר מקומי, אחרי שחיילי צבאו של בשאר אסד פתחו במקום במסע הרג ואז הציתו את המבנה. ב"צבא סוריה החופשית" ציינו כי דיר בעלבה ממוקמת באזור שנכבש מחדש על-ידי נאמני המשטר בדמשק והזהירו כי אם לא יצליחו לאלץ אותם לסגת ממנו, עלולה האלימות לגבות את חייהם של קורבנות רבים נוספים.

ב"ארגון הסורי לזכויות אדם" ציינו כי עוד טרם הטבח, פקד את העיירה משבר הומניטרי חמור בעקבות הקרבות העזים באזור. פרט לדיר בעלבה, נמשכה בסוף השבוע הלחימה בין מתנגדי המשטר לבין כוחות הצבא הסורי גם באזורים אחרים בסוריה: לפי דיווחים שונים, נהרגו 20 בני אדם מירי נאמניו של אסד באזור חאלב.

הידרדרות המצב במחוז גרמה לשיתוק התנועה האווירית אליו, אחרי שחברת התעופה הלאומית של סוריה הודיעה על ביטול כל הטיסות במרחב.