מניית היום: זינקה ב-76%; תדווח הצלחה בטיפול בסרטן?

(עדכון) - ביוקנסל מקדימה את מועד פרסום התוצאות בניסויים לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב

מניית ביוקנסל מזנקת היום במהלך המסחר בבורסה. החברה הודיעה הבוקר כי הסתיים שלב הטיפול הבסיסי בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב במסגרת שני הניסויים הקליניים Phase IIb שמבצעת החברה וחלק מהחולים ממשיכים לקבל טיפולי תחזוקה.

ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן, אשר נועד לבדיקת היעילות והבטיחות של BC-819 ב-39 חולים, שחדלו להגיב לטיפולים הסטנדרטים ועלולים להזדקק לניתוח להסרת שלפוחית השתן. היעד העיקרי בניסוי הינו הוכחת מניעת היווצרות גידולים חדשים לאחר הסרתם בניתוח בתוך 3 חודשים מתחילת הטיפול.

בנוסף, ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן הלבלב, הבוחן את היעילות והבטיחות של התרופה BC-819 הניתנת בשילוב עם הטיפול הכימותראפי הסטנדרטי לסרטן הלבלב ((לפני כ-7 חודשים פרסמה ביוקנסל דוח על תוצאות ביניים של שני הניסויים).

בביוקנסל מציינים כי לאור סיום שלב גיוס החולים והטיפול בתרופת החברה BC-819 בשני הניסויים הקליניים האלה, בכוונת החברה להקדים ולפרסם את התוצאות הסופיות של שני הניסויים כבר במהלך הרבעון הראשון של 2013 .

בכך מקדימה החברה את מועד פרסום התוצאות בניסויים לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב, לעומת המועד שצוין בדו"ח הקודם. על יסוד תוצאות הניסוי לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן החברה פועלת לגייס שותף להמשך הפיתוח לאינדיקציה זו.

מאוחר יותר היום דיווחה ביוקנסל כי כלל ביוטכנולוגיה , מבעלי השליטה בחברה, מסרה לה הצעה לניהול משא ומתן בקשר עם עסקת מיזוג של החברה עם כלל ביוטכנולוגיה. על פי המוצע על ידי כת"ב (שמחזיקה בכ-75% מביוקנסל), העסקה תבוצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, ובמסגרתה תתמזג ביוקנסל עם חברה בת ייעודית בבעלותה המלאה של כת"ב, אשר תוקם לצורך המיזוג עם החברה.

על פי מסמך ההצעה, לאחר השלמת עסקת המיזוג, ככל שתושלם, תחזיק כלל ביוטכנולוגיה בכל ניירות הערך של החברה, ובתמורה תקצה כת"ב לבעלי ניירות הערך של ביוקנסל ניירות ערך של כת"ב. יחס ההחלפה בין ניירות הערך של כת"ב לבין ניירות הערך של החברה ייקבע במסגרת משא ומתן בין הצדדים. בשלב זה ביוקנסל בוחנת את הצעתה של כלל ביוטכנולוגיה.