מאולדין: פוזיציית המסחר הזו עשוייה להיות הטובה בחיי

המשקיע המוערך ומנהל הבלוג הכלכלי טוען בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד" כי המטבע היפני עשוי להיחלש לרמה של 300 ין לדולר ■ "קיים פוטנציאל מסחר - מאקרו מפלצתי בפוזיציה הזו"

בעוד מעצבי המדיניות בוושינגטון הגיעו אמש עם כניסת השנה האזרחית החדשה, להסכם ראשוני בכל הנוגע לבעיית התקציב שהעלתה את סף החששות בעולם, רבים מביטים כעת אל העתיד ומחפשים אסטרטגיית מסחר מנצחת ב-2013. ג'ון מאולדין, משקיע מוערך ומנהל בלוג כלכלי עם יותר ממיליון מנויים, כבר הצהיר כי האסטרטגייה שהוא נוקט כעת עשויה להיות הטובה ביותר בחייו.

אז מהי האסטרטגייה המנצחת שלו? בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד", מאולדין טוען כי הין היפני יחלש מול הדולר לרמה של 300 ין לדולר, קרי כ-248%.

דבריו של מאולדין מגיעים ברקע להערכות אנליסטים רבים לגבי עתידו של הין, לאחר שראש הממשלה הנכנס של יפן שינזו אבה, הצהיר כי בכוונתו ליזום פעולות אגרסיביות למיתון האינפלציה, החלשת הין והמרצת הכלכלה. פעולות אלה, לפי הערכות, עשויות להמשיך ולחזק את שוק המניות היפני, ומנגד להחליש את הין.

מאולדין נחשב לאחד ה"דובים" הגדולים בכל הנוגע לין היפני וכבר מספר שנים הוא טוען כי הין היפני צפוי להיחלש מול הדולר. "כבר ראינו את הין מטפס מרמה של כ-70 ין לדולר לרמה של כ-86 ין. לפני כ-3 שנים כבר אמרתי שהמטבע היפני יחלש לרמה של 125 ין לדולר, לאחר מכן צפיתי כי הוא יזנק לרמה של 200 ין, ולבסוף חזיתי שהוא יאמיר לרמה של 300 ין מול דולר. אני עדיין חושב כך", הוא מצהיר. "במהלך חיי כבר ראיתי את המטבע היפני עובר את הרמה של 300 ין לדולר ויורד בחזרה לרמה של 75 ין לדולר".

מאולדין הוסיף ואמר כי הין עומד בפני "סיבוב פרסה" שלא יימשך 40 שנה. השינוי יתרחש בעשור הקרוב. "קיים פוטנציאל מסחר - מאקרו מפלצתי בפוזיציה הזו", הוא מצהיר ומוסיף באותה נשימה כי כדאי לעקוב בקרוב כיצד מתנהגים האג"ח היפניות ושוק המניות המקומי. "אני חושב שזה הולך להיות אחד מפוזיציית המסחר הגדולה של חיי".

מאולדין, יש לציין מציג במהלך הראיון גם עמדות שוריות לגבי הזהב וסבור כי הממשלה היפנית צריכה לקנות זהב כאמצעי הגנה מול סכנת האינפלציה.