כפי שנחשף ב"גלובס": מלאנוקס פרסמה אזהרת הכנסות

(עדכון) - אחר שאיבדה כ-50% משוויה במשך החודשים האחרונים מודיעה מלאנוקס כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יעמדו על כ-120 מיליון דולר, לעומת צפי קודם של 145-150 מיליון דולר ■ הפגיעה בהכנסות: האווירה הכלכלית ובעיה טכנית

שנת 2012 הייתה מוצלחת מאוד עבור חברת מלאנוקס, שראתה בשנה החולפת כיצד המכירות, מחיר המניה והרווחיות, טסים כלפי מעלה. היום פותחת מלאנוקס את 2013 עם הודעה שמסמלת את הכיוון ההפוך.

כפי שפורסם לפני מספר שבועות ב"גלובס", מפרסמת היום החברה אזהרת הכנסות, במסגרת ההודעה על התאריך בו תדווח על הביצועים לרבעון הרביעי, לפיה מכירותיה ברבעון זה אמורות להסתכם בהיקף שבין 119-121 מיליון דולר לעומת צפי קודם שסיפקה החברה למכירות של 145-150 מיליון דולר. במלאנוקס חוזרים על תחזית הרווחיות הגולמית של 69% מהמכירות.

מלאנוקס , שמספקת ציוד לתקשורת מהירה בין מערכות מחשוב ארגוניות, מסבירה כי הביצועים המאכזבים מגיעים על רקע "אווירה של ביקוש נמוך, תנאים כלכליים מאתגרים וכן סוגיה טכנית שקשורה לכבלים שמשולבים בפתרונות החברה שמספקים קישוריות במהירות של 56Gb לשניה". בחברה מוסיפים, כי הסוגיה הטכנית הזו אחראית לפגיעה בהיקף של כ-20 מיליון דולר בהכנסות שידחו. עם זאת, מוסיפה החברה, "הבעיה בכבלים נפתרה ולא אמורה להשפיע על הכנסות החברה בעתיד".

הדרך המפותלת שעברה החברה במשך השנה האחרונה התחילה באפריל, אז זינקה החברה בעקבות הצפי לרבעון השני של 2012 בו העריכה כי המכירות ברבעון השני צפויות לקפוץ ביותר מפי 2 לעומת הרבעון המקביל ב-2011. בעוד שהחברה שידרה כי יתכן והתופעה ברבעון השני תהיה חד פעמית, בתחזית לרבעון השלישי, בה חזרה החברה והפתיעה כי הצמיחה יותר מתכפיל את עצמה לעומת הרבעון המקביל, והפעם שידרה החברה שמדובר בסדר גודל חדש של מכירות.

שווי החברה טס בעקבות תחזיות אלו לרמה שקרובה ל-5 מיליארד דולר בספטמבר, ואז אכזבה החברה בתחזית לרבעון הרביעי שנמסרה באוקטובר ואיבדה חלק גדול מהשווי שצברה במשך השנה. כך, איבדה החברה מאז ספטמבר כ-50% משוויה והיא נסחרת היום לפי 2.5 מיליארד דולר. עדיין, נכון לכרגע, החברה נסחרת בשווי שגבוה בכ-80% לעומת ינואר 2012.

גם במונחי השורה העליונה, מכירות של 120 מיליון דולר ברבעון הראשון, עדיין משקפים צמיחה של 37% לעומת אשתקד, אך אכזבה מהותית עבור המשקיעים והאנליסטים שציפו לסדר גודל ממוצע של 148 מיליון דולר וכ-527 מיליון דולר לשנת 2012. החברה עתידה לסיים את 2012 עם מכירות של 500 מיליון דולר, גידול של 93% לעומת 2011.

סימן השאלה הגדול אינו רק מעל לביצועי החברה אלא גם מתנוסס מעל לראשי ההנהלה, שהצהירה בשיחות עם האנליסטים כי הבסיס החדש של החברה קפץ במשך 2012 לסדר הגודל של 150 מיליון דולר, וממנו אמורה להמשיך הצמיחה. סביר כי מניית החברה תגיב בצורה חריפה לבשורת החברה היום, ויתכן כי תחזור להיסחר בסביבה שהייתה בה לפני שנה, היינו ירידה של 30-40% בשווי הנוכחי.

"ישנתי טוב בלילה", מתאר איל ולדמן, מנכ"ל החברה. לדבריו: "אני לא מרגיש טוב עם זה שלא עמדנו בתחזיות אבל אני מבין שזה חלק מהמשחק וזה כולל גם הרגשה לא הכי נעימה. עם זאת, ברגע שאנחנו עושים את המיטב שאפשרי אני מרגיש בסדר. זה קורה גם לטובות ביותר ומקווים שלא יקרה לנו יותר. אני לא רואה את זה כאסון".

ולדמן דוחה את הביקורת על הבעיה בשקיפות של החברה כלפי המשקיעים. "מלאנוקס היא חברה מאוד שקופה", הוא אומר, "כאשר אנחנו יודעים דברים לאשורם אנחנו משתפים את הציבור. שבחברה יש לנו את צורות התקשורת שלנו. כאשר ראינו בשנה שעברה שההכנסות עלו יותר ממה שציפינו לא יצאנו ודיברנו וגם כאשר ראינו שהמכירות אינן כמו שציפינו התנהגנו בהתאם. אנחנו חברה אחראית".

ולדמן מציין כי החברה תתייחס לרבעון הבא, הראשון של 2013, בשיחת הועידה שתקיים עם קבלת הדיווח על תוצאות הרבעון הרביעי של 2012 ב-23 לינואר. בכל מקרה, לדבריו, אנחנו "מרגישים שנמשיך לצמוח לעומת 2012. מנועי הצמיחה שלנו לא השתנו ואנחנו מאמינים שנגדל".