חיים גרון לבג"ץ: בר טל מסרב לדון בדוח ביקורת על המחלקה המשפטית

משרד התקשורת: "המשרד לא קיבל לידיו עתירה בנושא. ההליך תמוה ומיותר לאור הדיון שנקבע בעניין וידוע לעובד"

סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, חיים גרון, עתר לבג"ץ נגד מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, ושר התקשורת, משה כחלון, בשל סירובם לקיים דיון בדוח ביקורת שערך מבקר המשרד בנוגע למחלקה המשפטית.

בעתירה שהגיש גרון הוא מציין כי הדוח הונח לפני חודשים ארוכים על שולחנו של מנכ"ל המשרד, שמחויב לקיים בו דיון בתוך 45 יום מרגע שהונח על שולחנו, או השר לצורך העניין, וכי הם נמנעים בעקביות מלקיים את הדיון.

על-פי השמועות שמתרוצצות במשרד התקשורת, דוח הביקורת של המבקר על המחלקה המשפטית הינו חמור. לכן העובדה שמנכ"ל המשרד מסרב לקיים את הדיון, למרות שגרון פנה אליו בעניין מספר פעמים בכתב, מעוררת חשד.

בינתיים מסתבר כי כבר זומן דיון דחוף בלשכת שר התקשורת משה כחלון למחר בממצאי הדוח. ואולם, בעקבות הזימון הדחוף פנה גרון לבג"ץ שוב ודרש למנוע את קיום הדיון מחר, מפני שמנכ"ל המשרד סירב להעביר את דוח הביקורת לעיונם של חברי ההנהלה לפני הדיון.

על-פי החוק, ההנהלה היא הגוף המוסמך לדון בממצאי הביקורת הפנימית. גרון כתב בפנייה לשופט עמית יצחק כי אין אפשרות לקיים דיון רציני בדוח בן עשרות עמודים מבלי לקרוא אותו קודם. הוא מסביר כי לא ייגרם שום נזק אם הדוח יימסר קודם לעיון ההנהלה, וכי המהלך לקיום הדיון באופן שבו הוא נעשה מעלה חשש לחוסר תום-לב ולפגיעה בתכליתו של חוק הביקורת הפנימית.

כעת הצדדים ממתינים להחלטה, ולכן כל עוד אין החלטה של בג"ץ, הדיון יתקיים כמתוכנן.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: המשרד לא קיבל לידיו עתירה בנושא. במקרה שהוגשה, ההליך תמוה ומיותר לאור הדיון שנקבע בעניין וידוע לעובד".