"יש סיכוי שהכנרת תתמלא לגמרי עד סוף השנה"

מאז יום חמישי האחרון המפלס עלה ב-17 ס"מ, וברשות המים מעריכים כי ב-3 הימים הקרובים המפלס צפוי לעלות בעוד 30 ס"מ ■ "זהו קצב מדהים, אנחנו לא זוכרים דבר כזה כבר 10 שנים", סיפר בכיר ברשות המים

הגשמים לא מפסיקים לרדת בצפון, והכנרת נהנית מהסערה: מפלס "האגם הלאומי" עלה מאז יום חמישי האחרון ב- 17 ס"מ. כרגע חסרים לה 2.92 מטרים כדי שתתמלא, וגובה המפלס עומד על 211.72- מטרים מתחת לפני הים. ויש עוד למה לקוות: ברשות המים מעריכים כי ב-3 הימים הקרובים המפלס יעלה בעוד 30 ס"מ.

"קיווינו לכמויות גדולות של גשם, אבל מה שמפתיע אותנו זה משך האירוע והעוצמה שלו - שבוע ימים של גשם", סיפר לחדשות 2 באינטרנט ד"ר עמיר גבעתי, ראש תחום מים עיליים ברשות המים. "זהו קצב מדהים ואנחנו לא זוכרים דבר כזה כבר 10 שנים, יש סיכוי שהכנרת תתמלא לגמרי השנה, אולי אם פברואר יהיה דומה לינואר זה יקרה, אבל זה עדיין חמקמק".

"ציפינו לזה שהכנרת תתמלא ועם הטבע אנחנו לא מתווכחים, אבל עדיין חסרים לנו הרבה מאוד מים", סיפר מנחם דייג בכנרת, שהגיע לעבודתו גם היום. "כולנו מקווים שזה יהיה אבל אי אפשר לדעת, ונותר לנו רק לקוות, אנחנו לא פסימים".

במקום הראשון בכמויות הגשמים: הר כנען

בנחלים רבים באגן ההיקוות של הכנרת התפתחו גאויות חריגות והצפות. כך בנחל דישון, עמוד, צלמון וחצור. בנחלים הללו הספיקה שנמדדה הבוקר גבוהה יותר מספיקות השיא אשר נמדדו בפברואר 2003: בנחל דישון נמדדו הבוקר 19 קוב לשנייה הבוקר לעומת 14 קוב לשנייה בפברואר 2003, ובנחל צלמון 18 קוב לשנייה לעומת 15 קוב לשנייה ב-2003.

האזור שבו ירדו הכי הרבה גשמים עד כה הוא הגליל העליון. אזור מירון - הר כנען עם כ-200 מ"מ ב-3 הימים האחרונים, ולאחר מכן צפון ומרכז רמת הגולן עם כ-170 מ"מ. על-פי רשות המים, מחר עם התחזקות הגשמים עשויים להישבר בחלק מהנחלים שיאי ספיקה ונפחי גאויות גבוהים עוד יותר. במקביל, באתר החרמון ממשיך לרדת שלג והוא עדיין לא נפתח למבקרים, אך ההערכה היא שכבר בשבוע הבא הוא ייפתח.