קניון מודיעין הוצף שוב; "איך עזריאלי מקבל פרסים?"

ברשתות זועמים: "זה קורה כבר 3 שנים רצוף, ועזריאלי לא הפחית את דמי השכירות ולא נשא בנזק" ■ בזארה דווקא מפרגנים: "המים לא היו כל-כך גבוהים"

רשתות בקניון מודיעין דורשות כי קבוצת עזריאלי תישא בנזקים שנגרמו להם היום (ב') בגין הצפת הקניון. החל משעות הבוקר הוצף קניון מודיעין, דבר שקורה זו השנה השלישית ברציפות, ורחבת הקניון בקומה הראשונה הפכה לבריכה של ממש. בנוסף הוצפה קומת החניה.

לאור ההצפה נסגר הקניון, ולחנויות נגרם נזק של מאות אלפי שקלים ויותר. לפני דקות אחדות נעשה ניסיון לפתוח את הקניון מחדש, אך ברגעים אלה ממש נותק החשמל בכל הקניון. ‏

ברשתות הקמעונאיות זועמים על קבוצת עזריאלי שלא פעלה עד היום כדי למנוע את ההצפה החוזרת.

קניון מודיעין בנוי בחלקו בגובה הנמוך מהכביש, ולכן כל הגשמים מתנקזים היישר לקניון באחד משערי הכניסה. סמוך לשער כניסה זה פועלים סניפים של סופר-פארם, בנק לאומי, גולף, רונן חן ואופיס דיפו; אלא שהנזק התרחב לחנויות רבות נוספות. בקומה הראשונה של הקניון פועלים בנוסף סניפים של פוקס, קסטרו, אקססורייז, נייקי, רולדין, קפה הלל ועוד.‏

לדברי אחד הקמעונאים, "זה קורה כבר 3 שנים רצוף. עזריאלי לא הפחית את דמי השכירות בגין הימים שבהם הקניון הוצף ולא נשא בשום נזק, בשום פיצוי. גם הפוליסה שלנו בחברת הביטוח מכסה רק על נזק מצטבר בכמה ימים, כך שאף אחד לא שילם לנו על הנזקים".‏

‏"זו פשוט בושה וחרפה. האדריכל היה צריך לטפל בזה", אומר קמעונאי אחר ל"גלובס", ומכוון לדוד עזריאלי, בעל השליטה בקבוצת עזריאלי, שהוא גם אדריכל במקצועו.

לדבריו, "נבדוק את הנזק הישיר שלנו, ואת הנזק הישיר נדאג לתבוע מחברת הביטוח, שבאופן טבעי תתבע את חברת הביטוח של עזריאלי. אני לא מבין איך בעזריאלי לא מטפלים בדבר הזה, הם עסוקים בגביית דמי השכירות. זו תוצאה של תכנון לקוי ותחזוקה לקויה".

אותו קמעונאי גם מוסיף בהלצה: "קניון זה ואדי שחרץ אותו נחל, ובקניון מודיעין אתה רואה את נחל מודיעין". ‏

קמעונאים אחרים שעמם שוחח "גלובס" אומרים כי הנזקים קשים, והבלגן ששורר בקניון גדול מהפעמים הקודמות. "איך ייתכן שהאדריכל עזריאלי מקבל פרסים?", שואל אחד מהם.

לעומת זאת, ברשת זארה טוענים כי הנזק קטן יחסית. "המים לא היו כל-כך גבוהים, ולא הייתה לנו סחורה על הרצפה. המדפים הנמוכים ביותר הם של נעליים, וגם הם בגובה 10 ס"מ מהרצפה. יש נזק כי לא עבדו יום שלם ונזק כיוון שצריך לשלם פי שניים ושלושה כדי לנקות החנות, אבל הנזק לא גדול. עזריאלי יודעים לטפל בבעיות. הם מביאים את המנהלים מכל האזורים לעזור", אומר ל"גלובס" ג'ואי שוובל, מבעלי קבוצת זארה. ‏

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה: "הנזקים שנגרמו מכוסים על-ידי חברות הביטוח של השוכרים". ‏