גנץ על פרשת הרפז: "נחצו קווים ונעשו צעדים פסולים"

יממה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, מתייחס הרמטכ"ל לפרשה החמורה: "זהו יום עצוב לצה"ל, למדינה ולנוגעים בפרשה"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (ב') במהלך פתיחת תחקיר מבצע "עמוד ענן" לממצאי דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, והביע את צערו על פרטי הדוח שפורסם אתמול (א') בדבר היחסים העכורים בין לשכת שר הביטחון, אהוד ברק, ללשכת הרמטכ"ל דאז, רא"ל (במיל') גבי אשכנזי.

"מדובר ביום עצוב לצה"ל, למדינת ישראל, לאזרחים ולכל מי שמצוי בסביבת הפרשה", אמר גנץ, והוסיף: "אינני מתכוון לשפוט בין הצדדים המעורבים בדוח הזה, ואני אטפל בחלקת האלוהים שלי בצה"ל שאיננה קטנה כלל".

"נחצו קווים, ונעשו צעדים פסולים בהיבטים תקפודיים, ערכיים ואתיים", הוסיף גנץ. "נוצלה שררה פיקודית ביחס לאנשים אחרים על-ידי שימוש במידע כזה או אחר".

"לעתים", ציין הרמטכ"ל, "נעשתה פעולה טובה ונאמנה אך חוצה קווים שאסור לחצות. אני לא יכול לקבל התנהגות שכזו, ככל שאעריך, ואני מאוד מעריך, את האנשים הנוגעים בדבר".

עוד אמר גנץ כי לפני שנתיים קבע את המושג "פגר" בהתייחסו לפרשה, "ואני אומר לכם: אני בתפקידי עוד מעט שנתיים, ואני מבין שהפגר יבש. אם צריך להוציא כמה עצמות ולנקות את החצר - זה מה שנעשה".

בשולי הדברים אמר גנץ: "ראינו בדוח הערות על התנהלות במערכים כאלה ואחרים. ראש אגף המודיעין הקודם והנוכחי פעלו זה מכבר, ומרבית הלקחים בעניין זה מאחורינו".

גנץ הדגיש כי מונו עוד שתי ועדות על מנת להבטיח שאין פרצות ניהוליות ואחרות בתחומים השונים.