מנכ"ל בונוס: "קשה לי להתייחס לתנודות בשער המניה"

אתר "גלובס" העביר בשידור חי את כנס ספונסר בו השתתפו ד"ר דב רובין ושאול שרוני, צבי יוסף וד"ר שי מרצקי

ראשי חברות הביומד בונוס, אינטק פארמה ואיתמר מדיקל השתתפו היום (א') בכנס ספונסר בבית ציוני אמריקה בתל-אביב. אתר "גלובס" העביר את הכנס בשידור חי.

שאול שרוני, סמנכ"ל הכספים באיתמר מדיקל, פתח את הכנס וסיפר על החברה ועל המוצרים שפיתחה. שרוני הסביר כיצד עובד המוצר WatchPAT שמטפל בהפרעת נשימה בשינה. לדברי שרוני, "איתמר מדיקל פיתחה שעון כמו שעון סקי שמחליף מעבדת שינה. בעזרתו אנו מסוגלים לתת אינדיקציה מלאה לרופא לגבי ארועים שקרו לפציינט במהלך הלילה". עלותו של המכשיר הבודד עבור המרפאה הוא 27,000 דולר.

"למעלה מ-5,000 מערכות כאלה נמכרו כבר בעולם", אמר שרוני. "ברגע שהרגולטור אמר שהמוצר הוא מוצר קליני ואפשר להשתמש בו במקום מעבדת שינה, זה רק שאלה של זמן. המטרה שלנו היא להאיץ את התהליך".

שרוני ציין כי יש כוונה שהחל מהשנה על מנת לחדש רשיון נהיגה למשאית בארה"ב יהיה לעבור בדיקת שינה. "כדי לוודא שהנהג אכן עשה את הבדיקה פיתחנו צמיד. הצמיד מתקשר עם המכשיר שלנו שנמצא במרפאה, וזה מאפשר לנהגי משאיות לא לבזבז זמן במעבדת שינה", אמר שרוני.

בנוסף הסביר שרוני על מוצר נוסף של החברה הבודק פוטנציאל למחלות לב, EndoPAT, וציין כי "50% ממקרי המוות של ארועי לב זה של אנשים שנראים בריאים לחלוטין ולא הגיעו לקרדיולוג. הרפואה היום לא יודעת לזהות אם אני חולה במחלת לב או לא". המודל של EndoPAT הוא אותו מודל של WatchPAT - צמיד אצל הפציינט ומכשיר בודד במרפאה. עלותו של המכשיר הבודד עבור המרפאה הוא 4,500 דולר.

שרוני ציין כי החברה נמצאת בתהליכים של הכנסת המוצרים לשוק היפני.

"אני רואים שינוי במכירות ומקווים שהמגמה שהחלה בארה"ב תניב פירות בעתיד כאשר נוכל להתקדם בשוק השינה ומייד אחריו בקרדיולוגיה", אמר שרוני. "החברה קיבלה קוד שמיועד למוצר שלנו, וקיבלנו תג מחיר הכי גבוה מול המתחרים. השלב הבא הוא להאיץ את תהליך החדירה כדי שנוכל לפנות לרופאים ונוכל לומר להם - 'הנה, חברת הביטוח שאתם עובדים איתה אישרה את המוצר, הטמיעה במערכות מיחשוב, ואתה יכול לחייב את חברת הביטוח בגין המוצר'. בזה אנו מתמקדים היום".

גלולת האקורדיון של אינטק פארמה

צביקה יוסף, יו"ר דירקטוריון אינטק פארמה הסביר על השיקולים בהחלטת החברה להשביח תרופות קיימות, וציין כי בסופו של דבר מה שהחברה מקבלת על השבחה זהה לפיתוח של תרופה חדשה.

"במידה ויש תרופה עם בעיה שניתנת לפתרון טוב - אפשר להגיע לגודל שוק ולמכור את התרופה במחירים יותר גבוהים מהמקורית. זה מה שאינטק פארמה עושה", ציין יוסף. "אנחנו יכולים להשאיר דברים בקיבה הרבה יותר זמן מהרגיל", הסביר יוסף את המוצר של אינטק פארמה, גלולת האקורדיון. "יש לנו טכנולוגיה שיודעת להשאיר תרופות עד 12 שעות בקיבה. זה נותן מענה למגזר של תרופות שאף אחד אחר לא יודע לתת היום".

זאב וייס מאינטק פארמה הסביר את המודל העסקי של החברה. לדבריו, "הטכנולוגיה של החברה מוגנת בפטנט מה שמחזק את הנכס של גלולת האקורדיון. מעבר לכך, הטכנולוגיה נוסתה כבר ב-30 ניסויים קליניים בבני אדם. עד היום הגלולה ניתנה מעל ל-2,000 פעמים".

וייס ציין כי החברה רוכשת ומשביחה מוצרים בעייתיים ומשפרת אותם במסלול רגולטורי קצר שאושר על ידי ה-FDA, ובנוסף משתפת פעולה עם חברות תרופות בעולם תוך הטמעת מערכת האקורדיון במוצרים בעייתיים. כדוגמה נתן וייס את תרופת הלבודופה לטיפול בתסמיני פרקינסון, אשר משתמשת בשיטת האקורדיון של אינטק פארמה.

"אינטק חתמה מספר הסכמים עם חברות תרופות מהמובילות בעולם על מנת לפתח איתן אקורדיונים יעודיים לתרופות שלהן ועל ידי זה להציל את אותן תרופות של מאות מיליוני דולרים", ציין וייס. וייס הוסיף כי אינטק במגעים עם אחת החברות הגדולות בעולם, ו"במידה וההסכם ייחתם, הוא עשוי להניב הכנסות של עשרות מיליוני דולרים".

מנכ"ל בונוס: "תוך 4 שבועות יש לנו עצם שמתאימה להשתלה"

ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל ונשיא בונוס ביוגרופ סיפר על הפרוייקט של החברה, וציין כי "פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרת לנו לפתח רקמות של בני אדם מחוץ לגוף לצרכים רפואיים, בעיקר עצמות". הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לגדל עצמות מחוץ לגוף מתוך רקמות של פציינט, ואז להשתילן במקום עצמות חסרות או פגועות אצל הפציינט.

מרצקי ציין כי הייחודיות של החברה היא ש"המסלול הרגולטורי קצר הרבה יותר מתרופות, ואנו מגדלים עצם שיש לה את כל סוגי התאים הדרושים לשיקום. תוך כ-4 שבועות יש לנו עצם שמתאימה להשתלה".

מרצקי סיפר על דרך העבודה של החברה, והניסויים המוצלחים שהיא עורכת בבעלי חיים כאשר היא משתילה בהצלחה עצמות שפותחו מחוץ לגוף.

בהתייחסו לביקורת שהופנתה כלפיו מהקהל לגבי ההתנהלות הכספית של החברה, אמר מרצקי כי "המספרים בחוץ והמשכורות שלנו הן לא גבוהות בלשון המעטה. קשה לי להתייחס לתנודות בשער המניה".