נשארים עם השוק

סיכויו של מדד המעו"ף להמשיך לעלות עלו ■ מהלך מעל 1,230 יחשב סימן חיובי נוסף

שבוע מסחר חיובי ורגוע למדי עבר על השווקים וכל זאת במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח. תל אביב 25 עלה מעל 1,220 ונתן את האיתות החיובי שצוין כאן בשבוע שעבר. סיכויו להמשיך לעלות עלו במידה רבה. מהלך מעל 1,230 יחשב סימן חיובי נוסף. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה ברמת ביטחון גבוהה יותר. התמיכה החשובה עולה ל-1,202.

ומה ביחס לשתי המניות שבמוקד תשומת הלב?

מלאנוקס, MLNX , כנראה מצאה תמיכה. מדובר באזור השער 50 דולר. יותר מ-50% הנחה על מחיר השיא. אלו הן נפלאות וול סטריט, או יותר נכון, נפלאות נטיות ההגזמה של המשקיעים. סביר להניח שלא נראה התדרדרות משמעותית נוספת בשער המניה בתקופה הקרובה כך שביחס לתל אביב 25, צפויה רגיעה מכיוונה.

טבע, TEVA , תיקנה קצת למעלה בשבוע שעבר אבל היא עדיין במגמת ירידה ארוכת טווח. מהבחינה הטכנית, יום חמישי וגם יום שישי היו ימים למכור את המניה. היא עלתה אל תוך אזור התנגדות ונבלמה מתחתיו. מהלך מתחת ל-37.9 דולר יחשב סימן דובי. חשוב להדגיש שטבע חלשה מממוצע סקטור הבריאות כפי שהוא משתקף על ידי ה-ETF שסימולו XLV ואני ממשיך להחזיק בדעה הטכנית שכדאי להחזיק את ה-ETF במקומה או מניות אחרות. בקניון המניות אנחנו מחזיקים את OPK, NVS ו-CRL על משבצת הסקטור. יש עוד מגוון רחב של אפשרויות.

שורט על צ'קפוינט

בעמוד קבוצת קניון המניות בפייסבוק (www.facebook.com/groups/themallglobes ) העלו את CHKP כאפשרות להשקעה. בעיני היא דווקא הזדמנות שורט. מתחת לממוצע הנע ל-200 יום, מתחת להתנגדות חזקה ב-50 דולר. בקניון המניות אנחנו מחזיקים על משבצת אבטחת הרשת את סימנטק, SYMC, והיא נראית הרבה יותר אטרקטיבית על הגרף.

בניו יורק הסתיים המסחר עם סימן לכך שה-S&P500 ימשיך לטפס לכיוון השיא ההיסטרי. מדובר בתמיכה מעל 1,450 ובסגירה מעל 1,470. מדובר בניואנסים טכניים עדינים אבל כשהם באים אחרי העליה של תחילת השנה והדשדוש של תחילת השבוע הם בהחלט משדרים אופטימיות. מהלך מעל 1,480 יחשב סימן חיובי משמעותי. התרחיש מעל 1,480 יהיה ריצה מהירה ל-1,550 ואז הפוגה ועצבנות פסגות. כמובן שלא תמיד הכל הולך לפי הספר אבל בינתיים אנחנו עם השוק. מהלך מתחת ל-1,450 יחשב סימן מדאיג.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.