בעלה ירוק מאיימים: "נחשוף פוליטיקאים שמעשנים סמים"

במפלגה אומרים כי בכוונתם לחשוף שמות של 18 מועמדים במקומות ריאליים ברשימות המתמודדות לכנסת, מהם 14 ח"כים מכהנים, שצרכו בעבר או צורכים קנאביס ■ "עליהם להסביר לציבור מדוע ראוי להכתים שמם של צרכני קנאביס אחרים בתיק פלילי, אך לא את שמם שלהם"

מפלגת עלה ירוק-הרשימה הליברלית מאיימת לחשוף את שמותיהם של 18 מועמדים במקומות ריאלים ברשימות המתמודדות לכנסת ה-19, 14 מתוכם חברי כנסת מכהנים, שצרכו בעבר או צורכים קנאביס.

יו"ר עלה ירוק ירון לרמן קרא לחברי הכנסת "להתוודות ולהסביר לציבור מדוע הם סבורים כי ראוי להכתים את שמם של צרכני קנאביס אחרים בתיק פלילי, אך לא את שמם שלהם". במפלגה אומרים כי "הרשימה שבידינו מכילה את שמותיהם של מועמדים וחברי כנסת אשר צורכים כיום קנאביס, או צרכו קנאביס בעבר, אך הכחישו זאת במפורש".

"חלק מאותם חברי כנסת, כפי שיתברר, אף הודיעו על התנגדותם ללגליזציית צמח הקנאביס", הדגישו בעלה ירוק. "לו הייתה בהם טיפת יושרה, הם היו ניגשים לתחנת משטרה ומבקשים שיפתח להם תיק פלילי. בין הראיות שבידינו, גם ראיונות מצולמים עם עדי ראייה".

מעל 700 אלף אזרחים הם עבריינים פליליים

בעלה ירוק הבהירו כי לפי החוק הנהוג היום בישראל, מעל 700 אלף אזרחים הם עבריינים פליליים ובגלל שהם צורכים קנאביס ברשות הפרט, ראוי כי יועמדו לדין פלילי. "כמפלגה ליברלית אידיאולוגית, הרואה בזכויות האדם יסוד לתפיסתה, שמנו לנו כמטרה למוטט את מערך הרדיפה המשטרתית אחר אזרחים שלא פגעו באיש", אמרו במפלגה. "בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים החוקיים, בהקדם, ובהתאם למידע זה בכדי להשיג מטרה זו במהירות".

מספר 6 ברשימה, דוקטור מיכאל גולן אמר: "המידע שבידנו אומנם מדהים בצביעות העולה ממנו, אבל בכלל לא מפתיע. ברור כי חוק שהציבור לא מכבד בהיקף כה גדול אינו חוק צודק".