שטייניץ: "לא אמורות להיות עוד העלאות מסים השנה"

בראיון ל"תוכנית חיסכון" בערוץ 2 אמר שר האוצר כי "האזרח מסתכל ורואה שבתקופת משבר המנהיגות הכלכלית הנועזת והאחראית שלו הצליחה" ■ על ההאשמות של אולמרט: "הדברים של אולמרט חסרי אחריות"

"הודעתי כבר בחודש יולי האחרון שהגירעון יהיה כ-4% ולא 2% כפי שקיווינו, ידענו את זה מראש, יצרנו את הצעדים שיפחיתו את הגרעון ב-2013", כך אמר הערב (א') שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ בראיון ל"תכנית חיסכון" בערוץ 2.

שטייניץ אמר את הדברים ברקע לפירסום נתוני הגירעון הממשלתי והמסחרי. לפי נתוני האוצר, הגירעון הממשלתי הסתכם ב-2012 בכ-39 מיליארד שקלים (4.2% תמ''ג) - יותר מכפול לעומת היעד שנקבע בתקציב, כ-18.3 מיליארד שקל (2% תמ''ג). הגירעון המסחרי הסתכם בשנה החולפת ב-18.3 מיליארד שקל, זינוק של 25% לעומת 2011.

"בקיץ האחרון ראינו מראש שהגרעון יהיה יותר מ-4% ולכן יצרנו חבילת צעדים", טען שטייניץ. "צריך לראות את התמונה הכללית, את יחס החוב תוצר. יש 40 מדינות, רק אחת מהן הורידה את נטל החוב הלאומי שלה. היחס ירד בכעשירית האחוז, אנחנו בין הבודדים שהורידו את נטל החוב הלאומי. את העלאות המסים כבר ביצענו. לא אמורות להיות עוד העלאות מסים השנה".

שר האוצר חזר על הדברים שאמר בעבר, לפיהם מצבה הכלכלי של ישראל טוב יותר ממדינות אחרות במערב. "האזרח רואה את התמונה הכללית ומבין שיש משבר כלכלי חמור ביותר. באירופה יש קטסטרופה והוא רוצה שיגנו עליו. ב-2012 ישראל הייתה במקום ראשון בצמיחה הכלכלית ובייצור מקומות עבודה חדשים מבין 40 מדינות המערב, והורידה את נטל החוב הלאומי. האזרח מסתכל ורואה שבתקופת משבר המנהיגות הכלכלית הנועזת והאחראית שלו הצליחה".

שטייניץ התייחס גם לדבריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהאשים ביממה האחרונה את ממשלת הליכוד בביזבוז של מיליארדי שקלים על תוכניות ביטחון שלא ייצאו לפועל. "הדברים של אולמרט חסרי אחריות, לשמחתנו הוא ראש הממשלה לשעבר. המספרים שהציג לא מדוייקים. לפי בנק ישראל, יש חריגה של רק 2.5 מליארד שקלים בתקציב הביטחון. מלבד זאת, אין כזה דבר הכנות לחזית אחת, כמו איראן, ולא לאחרת".

שטייניץ הוסיף ואמר: "אבל יש גרעין של אמת במה שאמר אולמרט - השקענו יותר בביטחון כדי שלא נימצא בחוסר כמו במלחמת לבנון השנייה בראשותו, וגם השקענו יותר בחינוך וחסימת ההגירה".