טקס גלובוס הזהב: "הומלנד" - סדרת הדרמה הטובה ביותר

העונה השנייה של "הומלנד", המבוססת על "חטופים" של קשת וגידי רף, זכתה ב"גלובוס הזהב" לסדרת הדרמה, השחקן והשחקנית זו הפעם השנייה ברציפות

העונה השנייה של "הומלנד", המבוססת על הסדרה הישראלית "חטופים" של קשת, זכתה לפנות בוקר, בפעם השנייה ברציפות, בטקס "גלובוס הזהב" בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, תוך שהיא גורפת גם את פרסי השחקנית והשחקן הטובים ביותר.

בכך גברה "הומלנד" על הסדרות המצליחות בטלוויזיה האמריקאית שהיו מועמדות לצידה: "אימפריית הפשע", "שובר שורות", "אחוזת דאונטון" ו"חדר החדשות".

קלייר דיינס, כוכבת "הומלנד", זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה על תפקידה הראשי בסדרה כקרי מתיסון, תוך שהיא גוברת על מתמודדות אחרות דוגמת גלן קלוז ("דמאג'אס"), מישל דוקרי ("אחוזת דאונטון"), ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה") וקוני ברייטון ("נאשוויל").

דמיאן לואיס מ"הומלנד" זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה על תפקידו כניקולס ברודי בסדרה. לואיס גבר על סטיב בושמי ("אימפריית הפשע"), בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), ג'ף דניאלס ("חדר החדשות") וג'ון האם ("מד מן").

מדובר בהישג משמעותי לקשת ולגידי רף, יוצר ובמאי "חטופים" ומפיק אחראי של "הומלנד", שנכח בטקס יחד עם מנכ"ל קשת, אבי ניר.

רף מסר: "אני מתרגש וגאה מאד בעשייה של כל המעורבים ב'הומלנד' וב'חטופים'. החיבוק של המבקרים והקהל הנהדר מאפשרים לנו להמשיך לעבוד על פרויקט שאנחנו כל-כך אוהבים. תודה לאבי ניר וקשת".

קשת וגידי רף מכרו את "חטופים" לאולפני FOX בתחילת 2011. במקביל לכתיבת העונה השנייה בארץ, היה רף שותף לכתיבת הגרסה האמריקאית יחד עם הווארד גורדון ואלכס גנזה, מפיקי הסדרה "24".

אבי ניר, מנכ"ל קשת, אמר בהמשך לזכייה כי "הפרס הזה ניתן הפעם כשאנו כאן, בעיצומה של העבודה על עוד 5 דרמות עם דרכון ואזרחות ישראלית. תודה לגידי רף ואנשי קשת, שסימנו הדרך ואיפשרו את אשרת הכניסה להוליווד ליוצרים ישראלים אחרים".

העונה השנייה של "הומלנד", כמו העונה הראשונה, הופקה על-ידי FOX21, בשיתוף קשת, עבור רשת Showtime.

פרק הבכורה של העונה השנייה, ששודר בספטמבר 2012, היה לפרק הבכורה הנצפה ביותר ברשת Showtime עם 1.73 מיליון צופים, והפרק האחרון של הסדרה, ששודר בדצמבר 2012, משך 2.3 מיליון צופים - עלייה של 32% מפרק הבכורה.