ג'רמי סיגל: אלה הם המרכיבים "שיגרמו לשוורים לדהור"

הפרופסור לכלכלה ואסטרטג ההשקעות מציג עמדה שורית במיוחד לגבי שוק המניות בראיון ל-CNBC ■ סיגל מציין מספר גורמים שיזניקו את שוק המניות: הבריחה משוק האג"ח, התיאבון לסיכון והריבית הנמוכה

"כדאי שתיזהרו אם אתם עומדים לחצות את וול סטריט, השוורים עשויים לדהור בכל רגע מעבר לפינה", כך אמר הפרופסור לכלכלה ואסטרטג ההשקעות ג'רמי סיגל בראיון לאתר -CNBC. סיגל אופטימי מאוד וטוען כי ה-S&P 500 יגיע לשיא חדש ב-2013.

הפרופסור האגדי מציין מספר גורמים שיזניקו את השוק לראלי עצום. "אלה הם המרכיבים לשוק שורי", הוא מצהיר.

1. הבריחה מהאג"ח - "אני סבור שאנו נמצאים בתחילת ה'רוטציה הגדולה' מהאג"ח למניות", טוען סיגל ומתכוון לכך שהמשקיעים יוצאים מחוף המבטחים שלהם בשנים האחרונות - האג"ח הממשלתי ורוכשים יותר מניות. "אנשים אומרים לעצמם, 'אני לא יכול להישאר יותר בשוק האג"ח הזה יותר'".

"למעשה, המניות זולות בהרבה בהשוואה לאג"ח ולכן אני סבור כי אנו הולכים לראות רוטציה", דברי סיגל. "כעת זה הזמן למניות".

2. המשקיעים לא נבהלים מ"צוק פיסקלי" שני - הפרופסור הנודע התייחס למחלוקת הבאה הניצבת בפתח - הדיון על העלאת תקרת החוב של ארה"ב. "המשקיעים למדו שהפוליטקאים יכולים 'לקשקש ולצעוק' הרבה אך לבסוף הם מגיעים להסכמה, כפי שהם הגיעו במשבר הצוק הפיסקלי". בהקשר זה, סיגל טוען כי לאחר שהפוליטיקאים יגיעו להסכמה לגבי תקרת החוב, הוא צופה כי גל העליות יתחזק וגם המשקיעים הפחדנים יותר יכנסו לשווקים.

3. תשואות גבוהות - סיגל סבור כי מאחר והריבית בארה"ב נמצאת בשפל כל הזמנים, התיאבון לסיכון של המשקיעים יגדל משום שהם יהיו מעוניינים בתשואות גבוהות יותר.