סגירת תיק סיריל קרן: "תרדמת שרון יצרה חלל בחומר הראיות"

כשבועיים אחרי ההודעה על סגירת התיק בפרשת סיריל קרן נגד רה"מ לשעבר אריאל שרון ובנו גלעד שרון, פרסמה היום הפרקליטות את נימוקיה למהלך

כשבועיים אחרי ההודעה על סגירת התיק שהתנהל בפרשת סיריל קרן נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ובנו גלעד שרון, פרסמה היום (ד') הפרקליטות את נימוקיה למהלך.

"בינואר 2006 לקה מר אריאל שרון באירוע מוחי קשה", נכתב במסמך. "מאז לא ניתן לערבו עוד בפרשה זו בכל היבט שהוא. לעובדה זו הייתה וישנה השלכה של ממש על ההיתכנות המעשית להגיע לחקר האמת - הן בהליך החקירה והן בהליך משפטי עתידי - ככל שכזה היה עומד על הפרק".

שרון לקה בשבץ מוחי קשה בראשית 2006, ומאז ועד היום הוא שרוי בתרדמת. בפרקליטות הדגישו כי זו הייתה אחת הסיבות המרכזיות שהביאו לסגירת התיק.

"בשל מצבו הרפואי לא הייתה אפוא אפשרות לחזור ולאמת את אריאל שרון עם ממצאי החקירה ולקבל את גרסתו בנושאים מהותיים שבליבת החשדות", אומרים בפרקליטות. "לחלל ראייתי זה ישנה השלכה לא רק על גיבוש איות התביעה במסגרת החקירה, אלא גם על הצפוי מגלעד ועמרי שרון בהליך משפטי אפשרי שבמרכזו תעמוד ותישקל מעורבותו וגרסתו של אביהם - שלא נשמעה באופן ממצה.

"מעבר לכך, למצבו הרפואי של אריאל שרון הייתה גם השלכה, מטבע הדברים, על קצב הטיפול בתיק בכל מערכות האכיפה".

עם זאת, למרות הקושי הראייתי שנוצר, הובהר כי חקירת הפרשה הולידה ממצאים שמהם עולה חשד להתנהלות פסולה של המעורבים בתיק. "הגענו למסקנה כי אכן התשתית הראייתית גבולית - על אף שהיא מותירה חשד כבד נגד חלק מהחשודים שעשו ניצול נרחב של זכות השתיקה וכן היעדר שיתוף-פעולה מצדם פשל עדים מרכזיים", נכתב בהודעת הפרקליטות.

נוסף על כך, הדגישו שם כי "החוליה החסרה מתבטאת בכך שלא נמצאו ראיות שיש בהן להוכיח כי מקור הכסף שועבר אל משפחת שרון, באמצעות גלעד שרון, הוא מי שנחשד כמעניק מתת השוחד - הלא הוא מרטין שלאף".