מנכ"ל גוגל לארי פייג': "פייסבוק עושה מוצרים גרועים"

פייג' על תחום הרשתות החברתיות: "יש לנו עניינים ממשיים לגבי האופן שבו המשתמשים שלנו חולקים מידע, איך הם מבטאים את הזהות שלהם. וכן, יש חברה שחזקה בתחום הזה. אבל הם עושים עבודה ממש גרועה עם המוצרים שלהם"

בהצהרות שמזכירות את אלה של סטיב ג'ובס המנוח נגד יריבותיו גוגל ומיקרוסופט, משמיץ לארי פייג' - ממייסדי גוגל ומנכ"ל החברה - את פייסבוק על איכות מוצריה. בראיון למגזין Wired, נשאל פייג': "תחום אחד שבו אומרים שגוגל מונעת על ידי המתחרות הוא הרשתות החברתיות, שם אתם עובדים קשה בתחום שנשלט על ידי יריבה אחת: פייסבוק. לא כן?"

על השאלה הזו השיב פייג': "אני לא חושב על זה כך. יש לנו עניינים ממשיים לגבי האופן שבו המשתמשים שלנו חולקים מידע, איך הם מבטאים את הזהות שלהם. וכן, יש חברה שחזקה בתחום הזה. אבל הם עושים עבודה ממש גרועה עם המוצרים שלהם.

"האם אנחנו צריכים שחברה אחרת תיכשל כדי שנצליח? לא. למעשה, אנחנו עושים משהו שונה. אני חושב שזה נורא לומר שיש מקום רק לחברה אחת בתחומים האלה. כשהתחלנו עם החיפוש, כולם אמרו: 'אתם תיכשלו, יש כבר חמש חברות חיפוש'. אנחנו אמרנו 'אנחנו חברת חיפוש, אבל אנחנו עושים משהו שונה'. כך אני מתייחס לכל התחומים האלה".

"רוצה לעשות את הקפיצה לירח"

פייג' אמר בראיון כי הוא רוצה שהחברה שלו תעשה "קפיצות לירח", כמו המכונית ללא נהג שהחברה תשיק בקרוב בכמה מדינות בארה"ב, וכי הוא לא מודאג מהפרת חוקים פה ושם "אם התוצאה תהיה מוצר טוב יותר".

מנכ"ל גוגל גם הביע בראיון ביקורת נגד העיתונות הטכנולוגית. לדבריו, "כתבות נכתבות כאילו (העיתונאים) מסקרים אירוע ספורט".

פייג' לא פירט אילו מוצרים של פייסבוק "ממש גרועים".

ייתכן כי הוא מרמז לבעיות בהגדרות הפרטיות של ענקית המדיה החברתית. רבים רואים ב-Google ניסיון להקים רשת חברתית מתחרה לפייסבוק, למרות שהיא קושרת בין חיפושים של משתמשים בפעילויות שונות של גוגל, שכן היא מציעה חוגים חברתיים המזכירים במידת מה את פייסבוק.

ואולם פייג' אומר שהוא מרוצה מאוד מ-Google . לדבריו, המתחרים העתיקו "הרבה מהשירות, ולכן אני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה". הוא לא ציין אילו מתחרים העתיקו, ומה העתיקו.

פייג' גם לא נשאר חייב לג'ובס המנוח, שהכריז בשעתו מלחמת חורמה על פלטפורמת האנדרואיד, לאחר שטען שגוגל העתיקה תכונות רבות מהאייפון.

לדבריו, אפל נעדרת שאפתנות לשנות את העולם. "תמיד יש לנו ויכוחים כאלה. יש לנו את כל הכסף הזה, יש לנו את כל האנשים האלה, למה אנחנו לא עושים יותר דברים? אפל עושה מעט מאוד, מעט מאוד דברים, וזה עובד להם די טוב. אבל לעניות דעתי, זה לא מספק".