יו"ר אלביט הדמיה: "אנו עושים מאמצים להכניס משקיע"

במהלך אסיפת אג"ח של חברת ההשקעות שבשליטת מוטי זיסר אמר שמעון יצחקי: "אנו עושים את כל המאמצים לעמוד בתזרים המזומנים ולהכניס משקיע לחברה"‏

ערב הסדר חוב כמעט ודאי באלביט הדמיה, התכנסו אתמול (א') מחזיקי האג"ח של החברה בבית ציוני אמריקה שבת"א. "אנו לא עומדים בתנאי ההלוואה לבנק הפועלים", הודה דורון משה, סמנכ"ל הכספים של חברת ההשקעות שבשליטת מוטי זיסר. הבנק דורש את חיזוק הביטחונות בגין הלוואה של 64 מיליון דולר, בשל צניחת ערכה של מניית החברה הבת, פלאזה סנטרס, אך אלביט מתקשה לעשות זאת, וכעת היא מנהלת מו"מ עם הבנק.

יו"ר החברה, שמעון יצחקי(שיץ), נשא דברים בתחילת האסיפה וניסה להרגיע את הנוכחים. "אנו עושים את כל המאמצים לעמוד בתזרים המזומנים ולהכניס משקיע לחברה", אמר, "יש לנו יכולת וניסיון לבצע מימושים גדולים, וכך נצליח לעמוד בהחזר החוב, תוך הכנסת משקיע חדש".

לאחר דברים אלה ענו שיץ, וצבי מעין, סמנכ"ל הכספים והיועץ המשפטי בחברה, על שאלות הקהל. זיסר עצמו היה אמור להגיע לאסיפה לאחר נחיתה מטיסה לחו"ל, אך ביטל את הגעתו כיוון שלא חש בטוב. ככל הידוע הוא צפוי לעבור צנתור, ומקורביו מסרו כי יחזור לעבודה תוך כמה ימים.

סדרות האג"ח יתאחדו?

בסך הכול הצטופפו כ-100 איש באולם שבו נערכה האסיפה. לצד משקיעים מוסדיים ועורכי הדין, התייצבו לאסיפת האג"ח גם משקיעים פרטיים רבים שלא היססו להביע את תסכולם ממצב החברה. לפי דוח מקורות ושימושים שפרסמה אלביט הדמיה, היא אמורה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך כרגע יש לה בקופת המזומנים 116 מיליון שקל בלבד. החברה צופה היקף מקורות של כמיליארד שקל בשנה זו.

בחודש הבא אמורה אלביט הדמיה לשלם כ-80 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקצרות - סדרות א' ו-ב'. לאחר האסיפה, שאליה הוזמנו כל שמונה סדרות האג"ח של החברה, נותרו המחזיקים באג"ח הקצרות לאסיפה נפרדת.

השאלה שעומדת על הפרק היא אם סדרות האג"ח יתאחדו ויקימו נציגות משותפת, או שיתפצלו לשני נציגויות נפרדות.

לאלביט הדמיה, שנסחרת לפי שווי של כ-156 מיליון שקל בלבד, חוב אג"ח כולל של כ-2.5 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואת זבל של מאות אחוזים. בחודש האחרון ספגה החברה הורדת דירוג גורפת של חמש רמות משתי חברות הדירוג המקומיות, ל"רמת השקעה ספקולטיבית".

למחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה יש חזית נוספת - מול מחזיקי האג"ח של החברה הבת (63%) פלאזה סנטרס, שמבקשת לחלק דיבידנד כדי לספק מעט חמצן לחברה האם. בחודש הבא תתכנס אסיפת בעלי מניות של פלאזה סנטרס כדי לאשר חלוקה של 30 מיליון אירו, שמחזיקי האג"ח של החברה הבת מתנגדים לה. מדובר בבעלי חוב של 1.3 מיליארד שקל, הנסחר בתשואה של עד 22%. מחצית מהדיבידנד אמורה לעבור לידי בנק הפועלים. "אם הדיבידנד יגיע מפלאזה סנטרס לא נתקשה לעמוד בתשלום האג"ח הקרוב של אלביט הדמיה", סיכם שיץ.

המספרים של אלביט הדמיה
 המספרים של אלביט הדמיה