דרגי: "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה - הוסרה"

נגיד הבנק המרכזי האירופי, בנאום בפרנקפורט אמש: "מנהיגי היבשת הכירו בצורך להוביל את האיחוד המוניטארי ולהפכו גם לפיסקאלי ופיננסי - לכלכלה אחודה ושלמה"

נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, יצא אתמול בנאום למדינות אירופה ברומזו כי החלק הגרוע ביותר במשבר החוב האירופי - כבר מאחורינו. לדבריו, "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה" הסתיימה, לאור ההחלטות הנחושות של מובילי המדיניות הפיננסית לטיפול במשבר, בחודשים האחרונים.

"אנו מתחילים את 2013 בטון בטוח יותר, בעיקר לאור העובדה שביצענו התקדמות משמעותית ב-2012", אמר דרגי בנאום בפרנקפורט. "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה - הוסרה. מנהיגי היבשת הכירו בצורך להוביל את האיחוד המוניטארי ולהפכו גם לפיסקאלי ופיננסי - לכלכלה אחודה ושלמה".

עוד התייחס דרגי לתוכנית ה-OMT שלו, במסגרתה הצהיר כי ירכוש אג"ח ממשלתיות אשר מועד פירעונן נע בין 1 ל-3 שנים: "הצלחנו להכיל את המשבר ולמנוע מהמיתון להימשך גם השנה", הדגיש, והבהיר כי התוכנית עומדת בקו אחד עם מנדט הפעולה של הבנק המרכזי, ולא צפויה לאיים על יציבות המחירים ביבשת.

"הבנק האירופי נשמר נאמן למנדט המרכזי שלו, להבטיח יציבות מחירים באירופה", סיכם. "כל הצעדים שאנו נוקטים בהם, הינם כדי להבטיח את ההישג הזה".