אלי ישי: "אין ממשלה בלי ש"ס - מאמין שנהיה בקואליציה"

ישי ברדיו קול ברמה: "ציפינו ליותר מנדטים, אבל ברוך השם גמרנו את זה כמו שגמרנו את זה, וגם זה היה נס" ■ "נילחם בכל כוחנו על עולם התורה - לא 'יקרעו' אברך מתוך הסטנדר שלו"

"ציפינו ליותר, אבל ברוך השם גמרנו את זה כמו שגמרנו את זה, וגם זה היה נס", כך אמר הבוקר אלי ישי, שר הפנים בכנסת היוצאת, בראיון ברדיו "קול ברמה". ישי התכוון כמובן ל-11 המנדטים שקיבלה ש"ס בבחירות 2013 - מספר זהה לאלה שקיבלו ב-2009. "בלי המר"ן (הרב עובדיה יוסף), גם זה לא היה קורה לנו", הוסיף ישי.

בתוכנית "שמונה עד עשר" בהנחיית מוטי לביא, ישי הודה שמספר המנדטים שקיבלה יש עתיד של יאיר לפיד (19) הם הפתעה והצלחה חסרת תקדים, ועל רקע ההערכות כי לפיד יעדיף קואליציה בלי חרדים, ישי אמר כי "אם אתה שואל אותי, אין ממשלה בלי תנועת ש"ס. אין ממשלה בריאה, יציבה, עם יציבות שלטונית, בלי התנועה שלנו".

"יש דברים שאומרים לפני בחירות, ספינים וקמפיינים, אבל אחרי בחירות מתכנסים ומתכווננים לאמת ולמציאות", אמר ישי בהקשר של ממשלה ללא ש"ס. "דיברתי עם יאיר לפיד אתמול, אין לי ספק שבסופו של דבר כן נהיה בקואליציה. קשה להקים קואליציה בלעדינו, הוא כנראה גם צריך אותנו, אם הוא רוצה להתכוון לאמת ולראות את הנתונים בשטח והוא חפץ לדאוג למדינת ישראל - ואני מאמין שבסוף זה מה שיקרה", דברי ישי.

ישי אמר גם כי ינסה להוכיח ללפיד את הרצון של ציבור גדול בסקטור החרדי, בנחל החרדי ובשירות האזרחי. "אנחנו נעמוד על העקרונות שלנו. אני לא הולך לוותר על עולם התורה. לא 'יקרעו' אברך מתוך הסטנדר שלו...נילחם בכל כוחנו על עולם התורה, ומצד שני על השכבות החלשות... בסוף כולם רוצים כבר להקים את הממשלה ורוצים להיות שותפים בה".

ישי התייחס גם לדיבורים על גוש חוסם של מפלגות השמאל-מרכז, ואמר כי "זה כנראה לא רלוונטי, לא ריאלי ולא יחזיק. מי שיקים את הממשלה וירכיב אותה זה נתניהו. המשא ומתן הקואליציוני ייעשה במלאכת מחשבת".