לפיד שר האוצר? ליברמן: "טבעי שיתמקד בנושאי פנים"

אביגדור ליברמן, כינס הערב את סיעתו לישיבה ראשונה: "אין ספק ששותף עם 19 מנדטים זה שותף בכיר. אנחנו ננהל משא ומתן ואנחנו מודעים לאותה הצלחה וזה יקבל ביטוי במידה וירצה להצטרף"

האם יאיר לפיד יעבור מכיסא מגיש המהדורה למשרד האוצר? יו"ר ישראל ביתנו, ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, אביגדור ליברמן, כינס הערב את סיעתו לישיבה ראשונה ובה התייחס לתוצאות הבחירות ולהישג המרשים של יאיר לפיד.

"אין ספק ששותף עם 19 מנדטים זה שותף בכיר. אנחנו ננהל משא ומתן ואנחנו מודעים לאותה הצלחה וזה יקבל ביטוי במידה וירצה להצטרף", אמר ליברמן. שר החוץ לשעבר סימן את לפיד כמועמד טבעי לתפקיד שר האוצר. "אני חושב שדווקא יאיר לפיד, שדיבר הרבה על מעמד הביניים והמחאה החברתית, טבעי שיתמקד בנושאי פנים וייקח אולי את תיק האוצר", אמר ליברמן, אולם הוא הבהיר כי מדובר ב"ספקולציה ולא במשהו באמת רציני".

באשר לאכזבה שנרשמה בקרב מצביעי הליכוד ביתנו אמר ליברמן כי "שמעתי הרבה תלונות בבחירות, שהכל משעמם ואין דרמות, לפחות התוצאות סיפקו לנו דרמה אמיתית. זה הסתיים באקורדים מאוד שמחים. אין ספק שנרכיב את הממשלה הבאה, וברור לכולם שנתניהו גם בקדנציה הבאה ישמש כראש ממשלת ישראל".

לדבריו, האיחוד עם הליכוד השיג שני דברים: "המשכיות של המחנה הלאומי כמי שהוביל את המדינה גם בקדנציה הבאה וגם המשכיות של ראש הממשלה בקדנציה הבאה. בלי האיחוד התמונה הייתה כנראה אחרת לגמרי".

יו"ר ישראל ביתנו סיפר כי יחד עם נתניהו התקבלה החלטה כי שתי הסיעות ימשיכו בשיתוף פעולה. "האם זו תהיה סיעה אחת או שתיים? על כל זה נחשוב. במהלך חודש מהבחירות אנחנו אמורים להחליט ויש לנו עוד 30 יום להתלבט מה הדרך הטובה ביותר להמשיך. מבחינתנו שיתוף הפעולה חייב להימשך".