אהוד ברק: כשלון נתניהו - בגלל המחאה החברתית

בריאיון לרשת CNN הסביר שר הביטחון הפורש את הסיבות שהביאו לתוצאות הבחירות המפתיעות ■ "מאות האלפים שיצאו לרחובות וזכו להתעלמות באו לקלפיות", אמר ברק, שציין כי זו הייתה "אמירה לממשלה שיש גבול למה שהציבור יכול לספוג"

מערכת הבחירות הנוכחית הייתה הראשונה מזה זמן רב, שבה אהוד ברק לא לקח חלק. כעת כשהוא מחוץ לתמונה הפוליטית בישראל, ניסה שר הביטחון הפורש להסביר לרשת CNN את הסיבה שבגללה התרסק נתניהו ברגע האמת.

"מאות אלפי האנשים שיצאו לרחובות בישראל במהלך המחאה החברתית וזכו להתעלמות מהממשלה, שאני הייתי חלק ממנה, באו לקלפיות", אמר ברק. "הם בעצם אמרו לנו 'אנחנו רוצים את מנת חלקנו במה שקורה בישראל'. זאת אמירה לממשלה שיש גבול למה שהציבור יכול לספוג".

שר הביטחון דיבר גם על הסיכויים שהממשלה הבאה תפעל כדי לקדם משא ומתן עם הפלסטינים. "נצטרך לחכות ולראות האם ממשלה ישראלית חדשה תשיג את ההון הפוליטי הדרוש כדי ללחוץ על הסכם שלום עם הפלסטינים", ציין. "תוצאות הבחירות מפתיעות ולכן קשה לצפות איך תיראה לבסוף הקואליציה".

ברק, שהודיע לפני מספר חודשים על פרישה מחיים הפוליטיים, התראיין במהלך שהותו בכינוס הכלכלי העולמי שמתקיים בדאבוס שבשוויץ. גם נשיא המדינה שמעון פרס צפוי להמריא הבוקר לכינוס ולשוב כבר ביום ראשון כדי להמשיך את מגעיו עם ראשי המפלגות לקראת הרכבת הממשלה הבאה.