מש' התקשורת פרסם שימוע לשוק הסיטונאי - רק הוט הגיבה

בסוף השבוע שעבר חל המועד האחרון להגשת התגובות לתיק שנועד להסדיר את האופן שבו ישתמשו המפעילים שאין להם תשתיות קוויות, בתשתיות הקוויות וההנדסיות של בזק והוט

מסימני ההמתנה לשר תקשורת חדש: כל המפעילים, מלבד חברת הוט, לא הגיבו לשימוע שפרסם משרד התקשורת בנושא תיק השירות של השוק הסיטונאי. ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע שעבר חל המועד האחרון להגשת התגובות לתיק שנועד להסדיר את האופן שבו ישתמשו המפעילים שאין להם תשתיות קוויות, בתשתיות הקוויות וההנדסיות של בזק והוט.

תיק השירות מחייב את חברות התשתיות בזק והוט לספק שירות מקצה לקצה, אולם אחריותן מסתיימת בשקע בבית הלקוח. כפי שנחשף ב"גלובס", מודל זה מעורר מחלוקות בקרב השחקנים השונים בשוק שכן ישנן חברות שמעוניינות שאחריות חברת התשתית תסתיים בבית הלקוח, בעוד שחברות אחרות סבורות שהיא צריכה להסתיים בתיבת ההסתעפות הקרובה לבית הלקוח.

מטרת משרד התקשורת היא להבטיח שמשפטית ורגולטורית האחריות לספק את השירות תיפול על חברות התשתיות (בזק והוט), אך הוא לא פוסל מודלים אחרים, אם המפעילים ירצו בזאת.

על רקע הבחירות ומשום שמשרד התקשורת האט את פעילותו בחודשים האחרונים, ממתינים כעת בשוק לשר תקשורת חדש כדי להניע שוב את הליך מיסודו של השוק הסיטונאי, אשר במסגרתו יוקמו ארבע קבוצות תקשורת שיתחרו בינן לבין עצמן על כלל השירותים.