אתר "העין השביעית" זכה בפרס הישראלי לביקורת התקשורת

האגודה לזכות הציבור לדעת: "אתר 'העין השביעית' חותר להיות הבימה שעליה מנהלת התקשורת שיח עם עצמה על עצמה ולשקף את דמותה ללא משוא-פנים"

האגודה לזכות הציבור לדעת העניקה לכתב העת המקוון "העין השביעית" את הפרס לביקורת התקשורת, זאת לאור תרומתו המשמעותית לנושא בשנה האחרונה.

הוועדה, בראותו של השגריר לשעבר עו"ד ד"ר מאיר רוזן, שמשמש כנשיא האגודה, החליטה לבחור ב"עין השביעית" כיוון שהאתר "חותר להיות הבימה שעליה מנהלת התקשורת הישראלית שיח עם עצמה על עצמה ולשקף את דמותה ללא משוא-פנים".

עוד לקחו חלק בוועדת השיפוט: המשורר ארז ביטון, השגריר לשעבר זלמן שובל, ד"ר דליה זליקוביץ, ד"ר מור אלטשולר, האלוף (במיל') אורן שחור ויו"ר הוועדה, פרופ' אלי פולק. זוהי השנה ה-13 שבה מוענק פרס ביקורת התקשורת.

אתר "העין השביעית", מבית המכון הישראלי לדמוקרטיה, החל את דרכו כעיתון מודפס, אך עבר בשנים האחרונות להתמקד ברשת האינטרנט ומציע סקירה יומיומית של העיתונות הישראלית, לצד מאמרי ניתוח ופרשנות על המתרחש בעולם התקשורת, במיוחד זה הישראלי.

עוד ציינו בוועדת השיפוט כי הנושאים המטופלים ב"עין השביעית" מגוונים ומקיפים ואינם זוכים להתייחסות ביקורתית מספקת, כדוגמת עיתונות הספורט. כן ציינו את היותו כתב-עת עצמאי, וכי לאורך השנים הגילויים והתחקירים שהתפרסמו בו שימשו לא פעם כגורם לחץ.

מלבד "העין השביעית", זכתה גם חני לוז בפרס, לאחר שנבחרה על-ידי הקהל בהפרש ניכר. לוז פועלת בשנים האחרונות בתחום ביקורת התקשורת ואף לוקחת חלק בדיוני ועדת הכנסת לקידום חקיקה ושינוי פני התקשורת בישראל.

לפני 6 שנים הקימה לוז את תדמי"ת, המרכז לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית, מיסודו של של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל. מרכז תדמי"ת עוסק במעקב אחר התקשורת, בשמירת זכויות הפרט והכלל מול כלי התקשורת, ובפעילות לקידום מדיניות "שמיים פתוחים" בתקשורת האלקטרונית הישראלית.

כמו כן, לוז מנהלת דף פייסבוק בשם "אין עניין לציבור - מה שהתקשורת הסתירה ממך", בו היא מפרסמת ידיעות תקשורתיות שאינן מגיעות למדיה המרכזית ומעלה לכותרות את הקורה ביהודה ושומרון.

ללוז יש פינת ביקורת תקשורת בתחנת הרדיו "גלי ישראל" בכל יום שישי וכן אייטם שבועי במדור "מיקרוסקופ" בעיתון "בשבע" מזה כ-4 שנים. בעבר היא כתבה טור ביקורת תקשורת בעיתונים "הצופה" ו"מקור ראשון".

הפרס, בגובה 5,000 דולר, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס של "האגודה לזכות הציבור לדעת" שיתקיים ב-10 במארס בבית סוקולוב בתל-אביב.