צפו לשבוע תנודתי

מגמת הירידה בתל אביב 25 צפויה להמשיך להתפתח. מהלך מתחת ל-1,190 יתן לה דחיפה נוספת

תל אביב 25 נשאר בשבוע שעבר בטריטוריה שלילית, מתחת לאזור ה-1,207-1,210 שתוחם אותו מלמעלה ומעל רמת תמיכה נתגבשה ב-1,190. מגמת הירידה צפויה להמשיך להתפתח. מהלך מתחת ל-1,190 יתן לה דחיפה נוספת וכך גם מהלך מתחת ל-1,180 שיחשב סימן דובי מאוד. מהלך מעל 1,213 יחייב מחשבה מחודשת על העניין הזה של ירידה. כפי שצויין בשבוע שעבר, יש תמיכה על הגרף ב-1,160 אבל סביר שאם תל אביב 25 יגיע אליה, הלחץ יהיה כבד ולא הייתי מהמר עליה לפני קבלת סימני תמיכה בפועל.

מעבר לים ולמעשה בכל העולם ממשיך האקשן. יפן, סין, אירופה, ארה"ב. דרמות, תנודות שערי חליפין ועוצמת השווקים שחובטת בכלכלנים שמנסים שוב ושוב לצעוק שהמלך הוא עני. כל האקשן הזה הוביל אותנו לכניסה שורית מאוד לחודש פברואר, עם VIX בשפל ותחושת מימוש באוויר.

איך השוק יעצור?

בהמשך לתחזית שניתנה כאן ביחס לפריצה של ה-S&P500 את רמת ה-1,500 כלפי מעלה והתקרבות אל השיא ההיסטורי, לא פתחתנו הגנות על תיק קניון המניות והלכנו עם מגמת העליה. כאשר המטרה היא להרוויח מניהול תיק מניות ולהשיג תשואה גבוהה יותר מה-S&P500, אי אפשר לוותר על כמה אחוזים שיכולים להיות חלק משמעותי מהתשואה השנתית. יתרה מזו, פחד ממימוש הוא רק בראש, גם אם הוא בראש הקולקטיבי של המשקיעים. בינתיים הכל מתנהג על פי התרחיש שעליות השערים ימשכו. כך גם אם תסתכלו על מניות כמו MS, F , INTC, GE ורבות אחרות תראו מגמת עליה טכנית תקפה. השאלה היא איזה מניות יובילו תיקון ואם יהיה, כמה הוא יהיה קשה.

במקביל לפוזיציה המלאה, אפשר לבצר את התיק. זה אומר לקנות מניות עם תמיכה קרובה: FWLT, למכור מניות שעלו חדות: VLO ולשלב מניות/ETF מסקטורים הגנתיים: NEM, SLV. אלו הן פעולות שנקטנו בתיק הקניון.

1,480-1,565: מרחב הדרמה

בשבוע הבא ימשיך להיות מעניין. ה-S&P500 קרוב ל-1,565, ההתנגדות ההיסטורית ומצד שני יש לו תמיכה חשובה ב-1,480. אזור מספיק רחב לספק תנודתיות ודרמה. מהלך מתחת ל-1,480 עשוי להימשך לשבירה של השוק. מהלך מעל 1,565 יכול להוביל לתנודתיות באזור הזה. לא יהיה רגוע וסביר שגם ה-VIX יתחיל לטפס קצת.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il