עודד אגמון צפוי להתמנות לסגן יו"ר רשות החשמל

ל"גלובס" נודע כי ברשות מתכוונים לאייש בקרוב את משרת סגן היו"ר ואגמון הוא המועמד המוביל ■ בנוסף, בודקים ברשות את האפשרות לערוך תהליך של ארגון מחדש

עודד אגמון, ראש ענף ההסדרה ברשות החשמל, צפוי להתמנות לסגנה של יושבת ראש הרשות, אורית פרקש הכהן.

ל"גלובס" נודע כי ברשות מתכוונים לאייש בקרוב את משרת סגן היו"ר ואגמון הוא המועמד המוביל. בנוסף, בודקים ברשות את האפשרות לערוך תהליך של ארגון מחדש, שבמסגרתו יועלה דרג ראשי האגפים לדרג של סמנכ"לים.

משרת סגן יו"ר הרשות אינה מאוישת מאז מארס 2010, מועד פרישתו של הסגן הקודם, ד"ר אילן סולימאן.

אגמון, הנחשב לדמות הדומיננטית בהסדרת משק החשמל וענפי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת, שקל בעבר לעזוב את הרשות כשהתמודד לפני שנה במכרז לתפקיד החדש של סמנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, תפקיד שבו זכתה לבסוף ליאורה טושינסקי, מקורבתו של המנכ"ל הנוכחי בנצי ליברמן.

בתוך כך הודיעה היום רשות החשמל על קביעת תעריף לשירותי ניהול מערכת החשמל. התעריף, הכפוף לשימוע, יהיה בגובה 0.27 אגורות לקוט"ש. כיום מבוצע ניהול המערכת באמצעות יחידה בחברת החשמל. מציאות זו עתידה להפוך בעייתית כשלחברת החשמל יהיו מתחרים רציניים שיבקשו למכור למערכת חשמל במחירים תחרותיים.

במהלך השנה הקרובה צפויים יצרנים פרטיים חדשים להקטין את נתח השוק של חברת החשמל בתחום ייצור החשמל מ-95% ל-85% והחשש הוא כי לא ניתן יהיה לנהל מסחר הוגן בחשמל כל עוד יחידת ניהול המערכת אינה פועלת כחברה עצמאית ממשלתית ובלתי תלויה. השיחות בין המדינה לוועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות על הוצאת יחידת ניהול המערכת מחברת החשמל מתנהלות בעצלתיים כבר שנתיים מבלי שהושגו הסכמות.

מרשות החשמל נמסר: "רשות החשמל רואה חשיבות בפעילות אינטגרטיבית בין האגפים השונים ובוחנת את דרך היישום האופטימלית לכך".