המנצחים בסופרבול 2013: ביונסה, בר רפאלי והצופה האמריקאי

המשחק עצמו הבטיח וגם קיים, אך מרבית תשומת-הלב בסופרבול 2013 הופנתה לאירועים מסביב

ספוטים ב-3.8 מיליון דולר ל-30 שניות. משחק צמוד שכלל קאמבק מרשים ומאבק בין אחים שמאמנים את קבוצות הפוטבול הטובות באמריקה. בר רפאלי אחת שמנשקת חנון. וגם: הפסקת חשמל של 30 דקות באמצע סופרבול 2013, שנצפה על-ידי יותר מ-100 מיליון צופים.

במהלך ההפסקה הלא צפויה, רשת CBS, ששידרה את המשחק, הורידה מהאוויר את הפרסומות של הסופרבול והחלה לשדר קדימונים לתוכניות שלה. מיד לאחר תיקון התקלה חזרה הרשת למתכונת השידורים המתוכננת, ולטענתה, כל ההתחייבויות כלפי המפרסמים כובדו.

מיד עם תחילת התקלה (ברבע השלישי של המשחק), עלו תהיות האם המחדל ייפגע ברייטינג והאם הרשת צריכה להעניק פיצוי למפרסמים שקנו ספוטים ברבע הרביעי. אולם לעזרת CBS עומדת העובדה שיש גם משחק ספורטיבי: לאחר ההפסקה החלה סן פרנסיסקו בקאמבק מרשים, שריתק את הצופים גם אל המשחק עצמו. הקאמבק עצמו, אגב, לא רשם הפי אנד, והמנצחת במשחק היוקרתי הייתה בולטימור בתוצאה 34:31.

את הפסקת החשמל ניצלו כמה מפרסמים כדי להעלות ציוצים מסחריים רלוונטיים: חברת אאודי צייצה שהיא שולחת אורות לדים כדי להאיר את האצטדיון, אנשי oreo המליצו על אכילת עוגיות בחושך, ופרוקטר צייצו כי "אנחנו לא יכולים להוציא אתכם מהאפילה, אבל אנחנו כן יכולים להוציא את הכתמים".

מלבד ההפסקה הלא צפויה והמשחק הצמוד, אחד משיאי האירוע היה מופע המחצית בכיכובה של ביונסה. הזמרת, שספגה ביקורות לאחר ששרה בפלייבק את ההמנון במהלך טקס ההשבעה של ברק אובמה, נתנה מופע בלייב, שצפוי להוות את אחד משיאי הרייטינג של המשדר.

ביקורת על בר רפאלי

מבחינה קריאייטיבית, הפרסומות שבלטו לטובה היו של באדוויזר, סמסונג, קוקה-קולה ו-Tide.

באדוויזר, שהלכה על מוטיב רגשני שבמרכזו האהבה בין סוס לקאובוי, פרטה בדיוק על הנימים של האמריקני עם טעם של פעם. סמסונג הבריקה בסאטירה על תעשיית הפרסום עם סרטון בכיכובם של סת' רוגן ופול רוד, שצולמו כאילו הם זורקים רעיונות (הכי שחוקים כמובן) לקמפיין של סמסונג לסופרבול. סלבס נוספים שניתן לציין הם סטיבי וונדר (המותג באד לייט), השחקן The Rock (קמפיין החלב) וג'ימי פאלון (פורד).

הנשיקה של בר רפאלי בפרסומת לשירות אחסון האתרים GoDaddy לא זכתה לאהדה מצד מבקרי "adage", שציינו כי למרות העובדה שהחברה התקדמה מעט וכבר לא מנסה רק להראות בנות חצי לבושות כמו בשנים הקודמות, הביקורת היא על אורך ופירוט הנשיקה ועל הסיטואציה המוזרה. אגב, הגרסה ששודרה עברה עידון מסוים, ולא נראה בה קלוז-אפ של הנשיקה עצמה.

ענקיות המשקאות המוגזים, שהצליחו ערב האירוע לגרום לביטול שידור ספוט של סודה סטרים שבו נראו בקבוקי קולה ופפסי מתפוצצים, הלכו על כיוונים שונים: פפסי קידמה את המותג פפסי נקסט עם ספוט על מסיבה שיוצאת משליטה, ואילו קוקה-קולה הראתה קטעי וידיאו משעשעים ומרגשים שצולמו ממצלמות אבטחה ברחבי העולם. בספוט אחר של החברה המותג עמד במרכז מאבק בין טיפוסים שונים שנלחמים כדי להגיע אל בקבוק ענק במדבר.

כמעט מחצית מהמפרסמים הוסיפו לפרסומות תגיות שהפנו את הצופים להמשך הדיון בטוויטר, דיונים שעסקו לא רק בקמפיין עצמו אלא גם באירועים סביב המשחק.