בטר פלייס מפסיקה פעילות באוסטרליה ובארה"ב

(עדכון) - תתמקד בטווח הנראה לעין בשוק הישראלי ובשוק הדני ■ עדיין לא ברור מה יעלה בגורל המיזמים בסן-פרנסיסקו, הוואי והמיזם לפיתוח רכב עם "הולדן" ■ הצעד מהווה חלק מתוכנית ההבראה של "בטר פלייס"

חברת "בטר פלייס" מחסלת את פעילותה בארצות-הברית ובאוסטרליה. הודעה בנושא מסרה הלילה בארצות-הברית דוברת "בטר פלייס". החברה תפסיק להשקיע הון נוסף במיזם שלה באוסטרליה ותסגור את משרדיה בפאלו-אלטו בקליפורניה, שבהם התחיל למעשה המיזם.

בכך מתכנסת החברה לשני שווקי ליבה בלבד - לישראל ולדנמרק - כאשר המטה הבין-לאומי שלה יהיה בתל-אביב. הצעד מהווה חלק מתוכנית ההבראה של בטר פלייס אולם הוא מהווה מכה קשה ליוקרה הבין לאומית ולתוכנית הגלובאלית של החברה, שהגה במקור שי אגסי, שאף התגורר טרם הקמת החברה בפאלו-אלטו.

המטה של בטר פלייס בארצות-הברית היה אחראי למיזמים עתירי תקשורת וחשיפה כמו פרישת רשת תחנות טעינה בהוואי ושיתוף-פעולה עם עיריית סן-פרנסיסקו שכלל ניסוי מוניות חשמליות ותוכנית לרשת בנקודות טעינה ובתחנות החלפה את החוף המערבי של ארצות-הברית.

המיזם באוסטרליה, שגם הוא עשוי כעת להיסגר כליל, כלל שיתופי-פעולה לרישת תחנות טעינה במספר ערים באוסטרליה ומיזם לפיתוח דגמים נוספים של כלי רכב עם סוללות מתחלפות בשיתוף "הולדן" האוסטרלית. עדיין לא ברור אם גם המיזם הזה ייסגר.

הההחלטה, שהתקבלה אמש במועצת המנהלים של "בטר פלייס" היתה ככל הנראה אחת הסיבות לפרישתו הבלתי צפויה של אוואן תורנל'י, היו"ר היוצא של בטר פלייס, שניהל בעבר את המיזם באוסטרליה.

מ"בטר פלייס" נמסר בתגובה כי "כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית של החברה, למקד את הפעילות בתקופה הקרובה בשווקים בישראל ובדנמרק, שם השלימה החברה בהצלחה את הפריסה המלאה של הרשת, החליטה החברה לסיים את הפעילות בשווקי המשנה שלה בצפון אמריקה ולהגביל השקעות חדשות מעבר להשקעות הקיימות באוסטרליה".

"ההתמקדות בשווקים בישראל ובדנמרק נובעת בעיקרה לאור העובדה שבשווקים אלה כבר הסתיימה פריסה מלאה של הרשת וחלה עלייה במסירת מכוניות, כאשר על פי התוכנית שווקים אלו אמורים לשמש מנוע צמיחה לחברה בעתיד לאחר יישום המודל בהם. הצוותים בדנמרק וישראל עובדים עם שותפים, קיימים ופוטנציאליים, על מספר יוזמות שיווקיות ואחרות שצפויות להאיץ הצטרפותם של לקוחות חדשים. החברה תפעל באופן מסודר תוך שמירה על ההתחייבויות מול שותפי המפתח, הלקוחות והספקים ושמירת האפשרות לשוב לפעול בשווקים אלה כאשר התנאים יאפשרו זאת".