ההמלצות החמות: 10 מניות עם פוטנציאל לאפסייד של עד 45%

בגולדמן זאקס פירסמו רשימה של מניות עם הפוטנציאל לאפסייד הגבוה ביותר ■ אילו מניות מככבות ב"רשימת הזהב"? אפל, פורד, גודייר ועוד

בעוד מדדי המניות המרכזיים בעולם נמצאים ברמות שיא שלא נראו מספר שנים, משקיעים רבים מנסים לאתר את אותן מניות עם פוטנציאל עליות. בנק ההשקעות גולדמן זאקס פירסם לאחרונה רשימה של מניות עם הפוטנציאל לאפסייד הגדול ביותר, המבוסס על מחיר היעד שהעניקו להם אנליסטים בבנק. אפל, שסבלה מגל ירידות של יותר מ-35% בשבועות האחרונים, ממוקמת בראש הרשימה.

1. אפל - בבנק השקעות סבורים כי מניית החברה תשוב לעלות לרמה של 660 דולר. קרי, כ-45% מעל המחיר שבו היא נסחרת כיום. עם זאת, בגולדמן זאקס טוענים כי המניה לא תשוב לרמת השיא שלה - 705 דולר, אותה היא רשמה בספטמבר 2012.

2. גודייר - למניית יצרנית הצמיגים האמריקאית קיים פוטנציאל להגיע לרמה של 19 דולר, קרי, פוטנציאל לאפסייד של כ-40%. זאת, לפי מחיר הסגירה של המניה אמש - 13.62 דולר.

3. Prudential Financial - האנליסטים בגולדמן זאקס טוענים כי מניית החברה עשויה להגיע לרמה של 77.8 דולר. מדובר במחיר המגלם עלייה של כ-33% ממחיר סגירת המניה אמש.

4. אפלייד מטריאל - בבנק ההשקעות רואים פוטנציאל לאפסייד של 27%, לרמה של כ-17 דולר.

5. Joy Global - (סימול: JOY) - בגולדמן זאקס מציינים כי אומנם יצרנית ציוד הכרייה לא תשוב לרמות השיא שלה ב-90 דולר, אך היא עשויה לטפס בחזרה לרמה של 83 דולר, יותר מ-31% מהמחיר שבו היא נסחרת כיום.

6. פורד - מחלקת המחקר בבנק ההשקעות מציינת כי חברת הרכב הצליחה לשרוד את משבר החוב בארה"ב ואף לצאת ממנו מחוזקת יותר מכל המתחרות שלה. לכן, מניית החברה עשויה לזנק שוב לרמת השיא ב-52 השבועות האחרונים - 14.3 דולר ואף לעבור את הרמה הזו בדרך ל-17 דולר, היעד שהציבו לה בגולדמן זאקס. מדבור בפוטנציאל לאפסייד של כ-29%.

7. Discover Financial Services - האנליסטים בגולדמן זאקס סבורים כי מניית חברת כרטיסי האשראי תעקוף את שיא כל הזמנים שלה ברמה של 41.61 דולר ותעצור רק ברמה של 50 דולר. קרי, פוטנציאל אפסייד של כ-27%.

8.Williams Cos. - החברה להפקת גז טבעי היא חברה נוספת שעשויה לזנק לשיא חדש, לפי גולדמן זאקס. השיא האחרון של מניית החברה נקבע על 40 דולר בשנת 1999, אך היא עשויה להגיע לרמה של 45 דולר. פוטנציאל עליות של כ-26%.

9. Southwestern Energy - (סימול: SWN) - לפי בנק ההשקעות, חברת האנרגיה עשויה להגיע לרמה של 44 דולר למניה. כלומר, פוטנציאל לעלייה של 28%.

10. National Oilwell Varco - (סימול: NOV) - בבנק ההשקעות העניקו לה מחיר יעד של 95 דולר למניה. מאז המניה ירדה בכ-6%, אך האנליסטים בגולדמן זאקס משוכנעים שהיא תזנק בכ-39%.