בזק מתחילה בפריסת הסיבים האופטיים בבתים

נס-ציונה, רמת-השרון ומודיעין תחילה ■ החלפת הרשת הישנה בסיבים תאפשר מהירויות גלישה גבוהות, אך שירותי התקשורת יסופקו רק אחרי שבזק תבחר בטכנולוגיה שבה תשתמש

שלוש הערים הראשונות שבהן תפרוס בזק סיבים אופטיים לבתים יהיו נס ציונה, רמת השרון ומודיעין - כך נודע ל"גלובס". עבודות הפריסה כבר החלו וההערכה היא שבתוך חודשים ספורים ירושתו שלוש הערים בצורה מלאה. הערים שנבחרו משקפות מבחינת בזק גם תמהיל לקוחות הולם וגם תמהיל מבנים - היחס בין בתים, בניינים ומבני ציבור - שמשקף את כלל הערים בארץ.

אתמול (ג') דיווחה בזק שבכוונתה להאיץ את פריסת הסיבים האופטיים שיחליפו את קווי הנחושת הישנים שמגיעים לבתי הלקוחות. כעת מתברר כי החברה כבר החלה בעבודות האזרחיות, אך לא תספק שירותי תקשורת על גבי הסיבים האופטיים, עד שתחליט בעתיד באיזו טכנולוגיה תשתמש.

החלפת הרשת - תוך 7-8 שנים

על-פי הערכות, ההחלטה על הטכנולוגיה לא תתקבל בקרוב ולכן לא יסופקו שירותים על גבי סיבים אופטיים בזמן הקרוב, גם אם פיזית הם כבר יונחו בפתח בתי הלקוחות. בעולם יש מספר טכנולוגיות שניתן להפעיל על גבי הסיבים האופטיים ובזק לא רוצה לקבל החלטה עתה. לכן היא מבצעת עבודות פריסה - ואת התקנת "הקופסאות החכמות" אצל הלקוח או במרכזיותיה, היא דוחה לשלב מאוחר יותר.

פריסת הסיבים האופטיים בבזק לבתי הלקוחות נועדה להתמודד עם הצורך ההולך וגובר של לקוחות להעברת אינטרנט במהירויות גבוהות. יכולתה של רשת הנחושת הישנה להתמודד עם העברת כמויות גדולות של מידע באינטרנט מוגבלת לעומת הסיב האופטי, ובזק מתכוונת להחליף את כל הרשת שלה בתוך שבע עד שמונה שנים, כך שרוב הלקוחות יוכלו לקבל מהירויות גלישה באינטרנט ללא הגבלה.

ההחלטה של בזק להאיץ את פריסת הסיבים האופטיים קשורה לאיומים העתידיים שהיא רואה לנגד עיניה: התחרות המסתמנת מצד הוט, שכבר החלה בעבודות לשדרוג הרשת, ומצד מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, שעומד לצאת בזמן הקרוב.