פעולת נקם של אוהדים? חשד להצתת משרדי בית"ר ירושלים

מחקירה ראשונית עולה כי הדליקה, שהוצתה כנראה באופן מכוון, נגרמה מהשלכת בקבוק תבערה ■ רה"מ נתניהו: "התנהגות מבישה"; גאידמק: "מעשה חמור"

לאחר שאמש (ה') הוגשו כתבי אישום נגד אוהדי בית"ר ירושלים בגין התבטאויותיהם הגזעניות, הסערה סביב הקבוצה אינה עומדת בפני סיום. בשעות הבוקר המוקדמות הוזעקו כוחות כיבוי האש אל משרדי הנהלת הקבוצה, בעקבות דיווחים על דליקה שהתלקחה במקום. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהלהבות, אך נזק כבד נגרם למשרדים.

סמוך לשעה 05:00 התקבל דיווח במוקד המבצעים של כוחות כיבוי האש בעיר, מפיהם של אזרחים שהיו באזור, בדבר עשן כבד שהיתמר ממשרדי הנהלת בית"ר ירושלים הממוקמים ברחוב שחראי בשכונת בית וגן. שני צוותי הכיבוי שהגיעו למקום הבחינו בלהבות העולות מחלונות המבנה ופתחו מיד בפעולות נמרצות להשגת השליטה באש ולכיבויה.

כוחות הכיבוי והמשטרה חושדים כי הדליקה שפרצה במקום נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. חקירה ראשונית שנערכה במשרדי הנהלת הקבוצה העלתה כי בקבוק תבערה שהושלך מוקדם יותר לעבר המבנה הוא זה שגרם ככל הנראה להתלקחות. צוות חקירה ממשטרת מוריה ומז"פ אספו מספר ממצאים מזירת הבעירה, ופתחו בחקירה לאיתור זהותם של המציתים.

על אף שעדיין לא ידועה זהותם של חשודים בהצתת המבנה, קשה להתעלם מהעיתוי שבו התרחשה הבערת המשרדים. אמש דווח כי המשטרה והפרקליטות מאסו בגילויי האלימות והגזענות בקרב אוהדי הקבוצה, והכריזו כי יילחמו בארגון האוהדים המכונה "לה פמיליה".

לאחר שהוגשו כתבי אישום כנגד כמה מהאוהדים בשל התבטאויותיהם הגזעניות במסגרת המחאה נגד הבאת שחקנים מוסלמים לשורות הקבוצה, הבהיר מפקד משטרת ירושלים יוסי פריינטה כי שורש הבעיה נעוץ בארגון עצמו.

בית"ר: "מדובר בחציית קו אדום"

במהלך היום הרוחות סערו בעקבות ההצתה בבית וגן. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי "ההתנהגות הזאת מבישה. אסור לנו להשלים עם התנהגות גזענית שכזו. העם היהודי, שסבל מחרמות ונידוי, צריך לשמש אור לגויים".

בעלי בית"ר, ארקדי גאידמק, מסר בתגובה: "זהו מעשה חמור מאוד שחורג מכל תרבות שיח. הטיפול בדבר הזה חייב להיות משטרתי. אנו מצידנו נמשיך לקוות שבאמצעות חינוך והסברה הדברים יבואו על מקומם בשלום, ונדע גם אנחנו לקבל את האחר על-פי כישוריו ולא על-פי דתו".

תגובתה הרשמית של בית"ר ירושלים: "הצתת מתחם האימונים היא חציית קו אדום בכל מה שקשור לנושא האלימות והגזענות איתו אנחנו מתמודדים. אותם אנשים שביצעו את המעשה הנתעב הזה גרמו לנזק בלתי יתואר לפריטים מההיסטוריה של בית"ר, כמו צלחות האליפות וגביעי המדינה. יחד עם המשטרה נפעל על מנת להגיע אליהם ולטפל בהם בחומרה רבה. למרות המקרה נמשיך במלחמתנו כנגד החלק האלים והגזעני שפוקד את יציענו".