יועצי השקעות - האם זה הזמן להשקיע בליש"ט?

"הדבר העיקרי שגרם לליש"ט לעלות לאחרונה, זו העובדה שנגיד הבנק החדש המיועד, מארק קרני, לא נראה כמי שעומד לכפות מדיניות מוניטרית"

"הדבר העיקרי שגרם לליש"ט לעלות לאחרונה, זו העובדה שנגיד הבנק החדש המיועד, מארק קרני, לא נראה כמי שעומד לכפות מדיניות מוניטרית", אמרה בסוף השבוע קטי לין, מנהלת ב-"BK Asset Management", בראיון ל- CNBC.

ליין התייחסה בדבריה לעובדה שהליש"ט, שהושפעה מהחלשות כלכלת בריטניה ומחילופי נגיד הבנק, נחלשה אף היא, אם כי במהלך השבוע שעבר דווקא גילה המטבע סימנים של התאוששות.

מה שעוד סייע למטבע, היו מספר נתונים המצביעים של שיפור בייצור התעשייתי ובמאזן המסחרי. בנוסף לכך, אי הוודאות הפוליטית בספרד ואיטליה הובילה משקיעים לגרוף רווחים ממסחר באירו-ליש"ט. עם זאת, ליין סבורה שמומנטום זה של עליות, לא ימשך זמן רב.

מי שמסכימה עימה, היא אמיליה בורדו, מנהלת מט"ח בבנק "Westpac", האומרת אף היא שמדובר בהתחזקות זמנית בלבד.

ליין הסבירה בראיון כי כלכלת בריטניה עודנה חלשה מדי, ואחד הדברים שיוכיחו זאת יהיה הדוח הרבעוני על האינפלציה. לדבריה השער דולר-ליש"ט יעצר על 1.5665.

נזכיר, כי ממשלת בריטניה מינתה לאחרונה את נגיד הבנק המרכזי של קנדה, מארק קרני, לתפקיד נגיד הבנק המרכזי של בריטניה. מינויו המפתיע של אזרח זר נועד לקדם את הרפורמה במערכת הפיננסית עתירת-הבעיות של בריטניה. קרני, לשעבר בנקאי השקעות בגולדמן זאקס, ניווט את הכלכלה הקנדית לאורך כל המשבר הכלכלי. הוא יחליף את מרווין קינג, שיפרוש ביולי.