הבורסה סגרה בעליות; בריינסוויי ירדה 2.3% במחזור ענק

המלצת "קנייה" לבזק מגולדמן זאקס - המניה יורדת ב-1.2% ■ צפי לעליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט ■ היום פורסמו פרוטוקולי הריבית של בנק ישראל ■ לקראת הסדרים באי.די.בי ואלביט הדמיה

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ב') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית אמש והראלי הנמשך בשווקים בחו"ל - בעוד מדד הנאסד"ק הגיע בסוף השבוע לשיא של 12 שנים. היום בנק ישראל פירסם את פרוטוקולי הריבית לחודש פברואר, מהם עולה כי קיים חשש מהותי מהמשך התחזקות השקל, ממחירי הדיור וכן מהגירעון התקציבי. המשקיעים הגיבו גם לנאומו של סטנלי פישר בסוף השבוע. מחזור המסחר הסתכם בכ-857 מיליון שקל.

היום פרסמה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל את פרוטוקולי דיוני החלטת הריבית לחודש פברואר. נזכיר כי לפני שבועיים הותיר בנק ישראל את הריבית במשק על כנה, ברמה של 1.75%. מהפרוטוקלים עולה כי חברי הוועדה הביעו חשש מהותי הן באשר ליכולת הממשלה להתמודד עם הגירעון התקציבי הגדול, והן מהמשך התחזקותו של השקל, אשר פוגעת בעיקר בייצוא. (לסיפור המלא)

בהמשך השבוע, יום ו', תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר.

"אפשר לקנות מט"ח לנצח" - כך אמר בסוף השבוע נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שיפרוש מתפקידו בסוף חודש יוני, בכנס בינלאומי שהתקיים לרגל חגיגות ה-20 לבנק המרכזי הצ'כי, ולקיומו של המטבע הצ'כי העצמאי. פישר שב ארצה ביום ו' האחרון ודבריו על שוקי המט"ח מקבלים משמעות יתרה, בתקופה בה הדולר נחלש מול השקל ובעקבות זאת צצו מחדש הערכות בשוק כי בנק ישראל ישוב להתערב ולרכוש דולרים, בייחוד אם הדולר ייחלש מתחת ל-3.6 שקלים. (לסיפור המלא)

עוד בזירה המקומית, היום נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיג הבית היהודי, נפתלי בנט. השניים סיימו היום נתק של חמש שנים, בכדי לדון בהצטרפות המפלגה הרביעית בגודלה בכנסת ה-19 לקואליציה.

לקראת הסדרים באי.די.בי ואלביט הדמיה

בריינסוויי המשיכה לרכז עניין רב, על רקע הימצאות בכיריה בימים אלה בארה"ב, לטובת שיחות עם מפיצים פוטנציאליים על שיווק המוצר של החברה. בימים האחרונים מתאפיין המסחר במניה בתנודתיות, תוך שהיא מרכזת מחזורי מסחר גדולים במיוחד. המניה זינקה ב-181% תוך פחות מחודש וחצי.

בגולדמן זקס החלו לסקר את בזק בהמלצת קנייה ובמחיר יעד של 5 שקלים. בסקירה שפירסם בנק ההשקעות הוא קובע כי לבזק ישנה פעילות קווית חזקה המבדלת אותה מהמתחרים. בנימוקים להמלצה שלו מסביר הבנק כי הכנסות פלאפון מהוט מובייל תקזז חלק מהירידה בפעילות הסלולרית, וכי היקף ההשקעות הגבוהות של החברה על פני שנים תאפשר לחברה לשמר נתחי שוק בעתיד. כמו כן, מציין הבנק כי לחברה יש תזרים מזומנים גבוה מחברות השוואה, וכי קיים פוטנציאל גדול להתייעלות לאחר ביטול ההפרדה המבנית.

אי.די.בי צפויה להגיש לבעלי האג"ח מתווה משופר להסדר חוב, זאת לקראת הצפי לחידוש המגעים בהובלת נציגות מחזיקי האג"ח - הראל, גילעד הוותיקה ואקסלנס. כך נודע ל"גלובס".

דיסקונט השקעות מקבוצת IDB, מכרה מניות כור ונכסים ובנין ב-95 מיליון שקל, כחלק מהתוכנית עליה הכריזה בשבוע שעבר למכירת מניות ב-150 מ' ש'. כעת, לחברה נותר למכור מניות סלקום ב-55 מ' ש' על מנת להשלים את התוכנית.

אלביט הדמיה במוקד, לאחר שהודיעה כי גופים פיננסיים המחזיקים באיגרות החוב של החברה (סדרות א' ו-ז') בתמורה להלוואה - החליטו לצאת מהעסקה טרם סיומה, לאור הירידה בערכי איגרות החוב בשוק והסדר החוב המתגבש מול נושי החברה. ההסכם שנחתם בין הגופים הפיננסיים לאלביט מאפשר לראשונים למכור את האג"ח בשוק - בכדי לנסות ולהחזיר לעצמם את השקעתם, לפי התשואה הפנימית עליה סיכמה אלביט עם אותם מוסדות.

לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות, מנתחים אנליסטים את הצפוי למניית טבע . בגולדמן זאקס מציינים את המכפיל הנמוך של המניה, וממליצים עליה "נייטרלי" במחיר יעד של 42 דולר, 8.6% מעל מחירה.

חברת הכשרה אנרגיה , אשר בשליטת עופר נמרודי, ככל הנראה לא תזכה במכרז לחיפוש גז ונפט בקפריסין. Emanuelle International Energy, חברה בת של הכשרה, קיבלה מכתב ממשרד המסחר, התעשיה והתיירות של קפריסין, האומר כי הרשיון לא יוענק לקונסורציום בו היא חברה. אותו הרישיון הוענק לקבוצת ENI - KOGAS.

אלוט תקשורת , ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות, עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולרית, הודיעה היום על זכייתה בפרויקט בהיקף של 6 מיליון דולר ממפעיל סלולרי Tier-1.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]