יחימוביץ': "לא נשב בממשלה ונהיה קבלני הביצוע של נתניהו"

(עדכון) - יו"ר מפלגת העבודה מכחישה כי אם יינתן לה תיק האוצר היא תכנס לממשלה, כפי שמסרו גורמים במפלגה ל"גלובס" ■ "דווקא בתיקים שהכי יקרים ללבנו מישהו רואה אותנו לוקחים חלק במדיניות ההרסנית הזו?"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה לדברים שאמרו גורמים במפלגה היום ל"גלובס". יחימוביץ' אמרה כי היא "שומעת שמועות כאילו העבודה תהיה בקואליציה תמורת תיק כזה או אחר. אין לזה כל שחר. ומי שמתעקש להפוך את זה לדיון על תיקים שוגה גם מוסרית וגם פוליטית. דווקא בתיקים שהכי יקרים ללבנו מישהו רואה אותנו לוקחים חלק בהוצאה לפועל של המדיניות החברתית והכלכלית ההרסנית שנרקמת ממש בדקות אלה בבניינים הסמוכים לכאן? לא יקום ולא יהיה.

"מפלגת העבודה לא תחזור ותהיה קבלן הביצוע של המדיניות של נתניהו. הדיבור הממאיר הזה על תיקים הוא די אן אי פגום של מפלגת העבודה שלשמחתנו כמעט שלא קיים יותר", אמרה יחימוביץ'.

מוקדם יותר, על רקע אי ההתקדמות במשא ומתן הקואליציוני, אמרו גורמים במפלגת העבודה כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יציע ליו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' את תיק האוצר, העבודה תיכנס לממשלה.

"אם נתניהו יציע ליחימוביץ' את תיק האוצר ויאפשר לה להביא לידי ביטוי את הרעיונות הכלכליים והחברתיים של המפלגה, אין סיכוי שהעבודה תגיד לא. יחימוביץ' לא תוכל לסרב להצעה, והיא תאושר בוועידת המפלגה", אמרו הבוקר ל"גלובס" גורמים במפלגה. "הסבירות שיחימוביץ' תדחה הצבעה כזו היא נמוכה מאוד והסיכוי שהיא תצטרף לקואליציה גבוה מאוד. העבודה לא תוכל לוותר על האפשרות להשפיע על המדיניות הכלכלית-חברתית של ישראל בשנים הקרובות", הוסיפו.

בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10, התייחס הבוקר ח"כ נחמן שי לדברים. בתגובה לשאלתו של גיא מרוז אם יחימוביץ' תכנס לממשלה בתמורה לתיק האוצר, אמר שי: "אני מכיר את השמועה, יש לה רגליים וידיים אני חושב שזה רעיון לגמרי לא רע. ההימור שלי הוא שאם נתניהו פונה לשלי ואומר: 'תשמעי, כל הפרטנרים הצפויים והמפלגה הרצינית ביותר, והשורשית ביותר והאידאלוגית ביותר שעומדת לפנינו היא , מפלגת העבודה, בואי תקחי עלייך את האחריות המדיניות הכלכלית החברתית, היא לא תסרב". כשנשאל האם הכוונה לתיק האוצר, השיב שי: "יש על מה לדבר".

לאחר שאתמול הצהיר שוב אביגדור ליברמן כי תיק החוץ יופקד למשמורת עבורו בידי ראש הממשלה, ולדבריו תיק האוצר יוצע ליאיר לפיד, מביעים בעבודה ספק ביכולתו של לפיד לשמש בתפקיד. "ברור כי היכולות של לפיד אינן דומות לאלו של שלי. מה, הוא יתחיל להסביר לנו את מדיניות האלכסון? לאחר שהעמידה במרכז הקמפיין את הנושאים החברתיים כלכליים והציגה תוכנית כלכלית, אין ספק שהבנתה של יחימוביץ' גדולה יותר בנושאים האלה. ברור שוועידת המפלגה תאשר מהלך כזה. זה לא תיק האוצר, זו החלטה אידיאולוגית. ברור שזה יהיה קשה לנתניהו להציע לה דבר כזה, אבל לתת ליאיר זה יהיה יותר קל?", אומר גורם במפלגה.

בעבודה מדגישים כי בניגוד ללפיד, העבודה לא הציבה תנאים לכניסתה לקואליציה. "גם נושאים אחרים הוא יכול ליהנות מהלוקסוס שתיתן לו העבודה, ויעניק לו מרווח פעולה. אנחנו לא התעקשנו על מספר שרים, לעבודה אין בעיה לשבת עם החרדים, עם המתנחלים, אין לנו בעיה עם השיוויון בנטל. אם במקום יש עתיד בקואליציה נתניהו ייקח אותנו, יש לו קואליציה מהיום להיום. בלי לפיד ובלי בנט", הוסיפו.