חשד: קבלני עבודות עפר ביצעו הונאת מס בכ-300 מיליון שקל

יעקב (ג'קי) מור ואבנר שפיר, בעלי 3 חברות להשכרת כלים לעבודות עפר - דליס 2001, י.ש. המובילים, א.ד. נתיבי המרכז - חשודים כי הפיצו חשבוניות פיקטיביות

הותר לפרסום: רשות המסים חוקרת חשד להונאת מס בהיקף של כ-300 מיליון שקל שביצעו בעלי חברות לעבודות עפר.

הבוקר (ג') הותרו לפרסום פרטי המעורבים מתחום הבנייה והתשתיות, החשודים בביצוע עבירות מס בהיקף כולל של לכל הפחות 300 מיליון שקל. לחלקם מיוחסות עבירות נוספות, בהן עבירות הלבנת הון בהיקפים גדולים, עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

על-פי החשד, יעקב (ג'קי) מור ואבנר שפיר מאזור נתניה, בעלי 3 חברות להשכרת כלים לעבודות עפר - דליס 2001, י.ש. המובילים, א.ד. נתיבי המרכז - עסקו במהלך השנים 2007-2012 בהפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, באמצעות החברות.

מבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט עלה כי לצורך ביצוע העבירות ועל מנת להסוות את פעילות החברות האסורה, פעלו החשודים באמצעות אנשי-קש.

לפי החשד, הפצת החשבוניות יצרה לחשודים הכנסות שמקורן ב"עמלות" שגבו ממקבלי החשבוניות הפיקטיביות בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים, תוך שהם מדווחים לרשויות המס דיווחים כוזבים בהיקפים של מאות מיליוני שקל.

השניים נעצרו לראשונה ב-4 בפברואר, ובהמשך נעצרו בפרשה כ-15 מעורבים נוספים מתחום הבנייה והתשתיות, אשר רובם שוחררו בתנאים מגבילים ו/או נתונים במעצר-בית.

מרבית המעורבים קשרו את עצמם לעבירות המיוחסות להם.

מחומר הראיות עלה עוד כי עשרות חברות עשו שימוש בחשבוניות שהנפיקו החשודים על מנת לנפח את הוצאותיהן, ובכך הקטינו את תשלומיהם למע"מ ולמס הכנסה והונו אף הם את הקופה הציבורית בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.

בין החשודים בקיזוז החשבוניות - חברות ששמן נאסר לפרסום.

החקירה הגלויה בפרשה, שכונתה "קוד שביר", החלה לאחר פעילות איסוף סמויה אשר נמשכה תקופה ארוכה. בחקירה נוטלים חלק עשרות חוקרים מיחידות "יהלום" - היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ומשרד חקירות מע"מ חיפה והצפון, וכן יחידות מתפ"א, יאל"כ ואתגר במשטרת ישראל.

עם הפיכתה של החקירה לגלויה, נערכו חיפושים בבתים ובעסקי החשודים, אותר מקום מסתור בו החזיקו החשודים תיעוד מפורט של היקף פעילותם הבלתי חוקית, נתפסו נכסים רבים ומגוונים, בהם נכסי נדל"ן רבים, מספר רכבי יוקרה, כ-1.5 מיליון שקל במזומן, חשבונות בנק רבים, פיקדונות, מסמכי הנהלת חשבונות, חשבוניות שונות החשודות כפיקטיביות.

בין הנכסים שנתפסו היו גם נכסים אותם רכשו המעורבים, לפי החשד, בכספי העבירות לכאורה. בכוונת רשות המסים לבקש את חילוטם של נכסים אלה.